måndag 25 oktober 2010

457

Off. Trött och seg efter allt pluggande. Det är som att hjärnan har stängt av, den orkar inte ta in någonting mer idag. Så jag har inte läst HÄLFTEN så mycket som jag borde ha gjort. Istället har jag slötittat på TV mellan tupplurarna. Ungefär.

Väldigt sentimental. Kan inte skaka av mig minnena som väller in över mig varje gång jag sluter ögonen (och eftersom jag är så SJUKT sömnig kan jag heller inte hålla dem öppna). Just nu längtar jag hem. Hem med stort H. Är det pretentiöst av mig att kalla det mitt hem? För tro mig, det är inte till mitt föräldrahem jag längtar. Dit kan jag åka när jag vill. Nej, USA var mitt hem. Jag hade ALLT där. Visst vet jag att landet i sig inte har så där väldig högt anseende och visst vet jag att det är mycket med det jag inte håller med om, men jag ÄLSKADE stället ändå.

Jag kan inte ens säga VAD det är jag saknar. Jag mådde FRUKTANSVÄRT där. Psykiskt. Men ändå är det ljusglimtar som kommer upp till ytan just nu. Alla vänliga människor. Alla dofter. Alla upplevelser. Allt typiskt amerikanskt. Och jag vill ha det igen. jag vill tillbaka.

Men jag vill inte förlora det jag har här. För jag ÄR lycklig här.

Kan man vara FÖR nöjd? Nöjd med så många platser att de distraherar en ifrån att vara nöjd med det man har JUST nu? Jag vet att om jag återvände till USA skulle jag sitta på campus där och SAKNA. Sakna universitetet här, klassen, lägenheten... Varför kan jag inte bara njuta av det jag har och tacka av det andra som gammalt och gjort? Det VAR bra, jag VAR nöjd, tack och hej.

Det är bara svårt att inte ha fått något riktigt avslut. Det blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig...

Dessutom. Som grädde på moset. Jag GÅR inte upp i vikt.

"nähä. Konstigt."

Jag vet. Jag dricker inga näringsdrycker. Jag äter inte mer än jag behöver. Och innerst inne VILL jag inte upp. Jag vill bara må bra. Helt där jag ligger nu. Eller lite under.

Jag känner mig större och större, men ser fotona där jag blir mindre och mindre. De får mig att nyktra till. Jag kan SE där, men inte här. Inifrån.

Twisted.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar