tisdag 26 oktober 2010

458

Min dator ÖVERSÄTTER varenda sida jag går in på. JAG VILL INTE HA DEM ÖVERSATTA! Visst, jag kan trycka på "visa original" varje gång jag får upp något nytt, men det är SJUKT frustrerande. Inte går det att trycka på "alternativ" heller, för där är "översätt aldrig från engelska" INTE KLICKBART! Varför finns det som val om man inte kan välja det? Jag hör dem hånskratta även när ljudet är av...

Pluggdag på biblioteket, med en hel del skratt och sidospår. Att det kunde vara SÅ HÄR kul att ha vänner, det har jag aldrig förstått... Visst, jag kommer nog aldrig bli en "bästa vän" men jag är i alla fall medräknad. Folk vill ha mig där. Och jag går dit. För att jag vill. Det trodde jag väl ALDRIG skulle hända...

Varje gång jag tänker på tentan på fredag ryser jag till. Jag BORDE studera mer än vad jag gör, men alla säger till mig att plugga MINDRE. Tänk om jag inte klarar den? Tänk om jag är den ENDA som inte får godkänt?

Grumsgrums...

Och för att klaga lite till; min lysrörslampa på toaletten fungerar inte. Den dog imorse. Så jag gick och anmälde det hos vaktmästaren som lovade att komma och fixa det. Inte ett spår av honom. Skulle ju vara trevligt om han kom i ÅR. Med tanke på att det är GANSKA viktigt med ljus på toaletten!

Dessutom kan han komma in när han vill eftersom han har nyckel så nu är jag ÄNNU mer slavisk med städningen än innan (ja, det går). Tänk om han kommer när jag inte har diskat? Inte har dammsugit? Då kanske jag blir anmäld! Tänk om de slänger ut mig! De kanske inte vill ha mig kvar i lägenheten om det ser sunkit ut?

...

Jag vet. Jag tänker för mycket. Det är ingenting nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar