lördag 30 oktober 2010

460

Halloween!

Jag hade inte tänkt gå ut, var alldeles för trött och sliten OCH var på stan under dagen med lillebror och hans kompisar så jag kände inte behovet av att komma ut och träffa folk heller. Men jag HADE ju faktiskt en BRA utklädnad för en gångs skull och jag ville dessutom se vad alla andra hittade på att klä ut sig till så jag bestämde mig för att ändå ge det ett försök. Det blev bara förfest - det räckte alldeles förträffligt - sedan sa jag hejdå och gick hem till hunden (och TVn). Men jag är glad att jag gick. Även om det inte är min favoritsyssla att sitta bedvid när folk fyller sig själva, när de blir gladare och gladare och suddigare och suddigare. Livligare och livligare. Och jag blir tråkigare och tråkigare.
'
Jag är ganska färglös egentligen. Och det märks EXTRA tydligt på förfester då jag mest sitter tyst och sippar på läsk. Vad gör JAG i ett ölspel? "Drick fem klunkar!" Ömm... Okej... Förresten drack jag RIKTIG läsk. Sockrig sådan. Med kalorier. Så i mitt huvud VAR det jobbigt med de där fem klunkarna. Men inte på det sättet som det var meningen.

Nej, nu klagar jag IGEN.

Det var ändå spännande. Det var kul att de VILLE ha mig där, att de FRÅGADE. Och de ville också ha med mig ut, det märktes på hur enträgna de var. Det gör mig glad i hjärtat. Jag tycker så mycket om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar