söndag 8 augusti 2010

434

Dagen har varit lugn, tyst och nästintill härlig.

Maten känns inte riktigt lika ångestfylld som igår, det är alltid ett plus. Visst har jag ätit både det ena och det andra, och visst har det lett till ångest som jag förväntat mig, men den var hanterbar och jag frös inte fast på samma ställe alldeles för länge.

Fast jag varit ensam med mina föräldrar större delen av dagen har jag ändå kunnat komma på saker att göra - OCH (ännu viktigare) jag har utfört dem! Ingen bristande energi (hmm... har det att göra med att gårdagens mat fick bli kaloririk OCH stannade kvar?), ingen dålig fantasi, bara pepp i allmänhet.

Städning blev det en del, mina dockor står nu i fyrdubbla rader nere i gästrummet för att spara plats =). Så har jag tagit en HEL del egofoton, något som jag börjat med på senare tid men som är RIKTIGT roligt! Förr AVSKYDDE jag allt vad kameror hette, nu FINNS det inget bättre tidsfördriv ÄVEN om motivet är jag och inget annat. Det känns fantastiskt, som att jag faktiskt lyckats acceptera något med mig själv jag inte klarat av förut. Jag vet inte vad och skillnaden är kanske obetydlig för utomstående men JAG känner det!

Hunden har blivit friserad och har fått sig en långpromenad för att jag helt ratade motion igår. Får inte springa nu när jag gått ner i vikt, men promenader får jag ta och det gör jag gärna. Jag älskar att vara ute och gå, speciellt när vädret är som idag. Lite gråmulet men ändå varmt och uppehållsväder. Om det är för mycket gassande sol kan jag inte ta med mig hunden eftersom han inte klarar av att gå längre sträckor i värmen och är det för kallt traskar hunden på men jag sackar efter.

Ikväll såg jag en Robin Williamsfilm med föräldrarna - Bröllopsprovet som jag ALDRIG hade hyrt men den gick på femman så vi gav den en chans. Underhållande lite då och då, förskräckligt dålig på sina ställen. Den är värd 2/5, skådespelarna var helt okej och den var inte FÖR pinsam. Vi stängde inte av i alla fall...

Borde ligga i sängen nu. Imorgon ska jag upp tidigt för att åka till Växjö och titta på en snarlik lägenhet till den jag ska bo i under hösten. Spännande, men jag vet ungefär vad jag har att förvänta mig. Orange badrum har man ju fått höra. Och 22 kvadrat. Men helt ärligt - VAD SOM HELST går bra! Det ska bli UNDERBART att ha något alldeles eget igen...

Jag ber om ursäkt för det oinspirerade inlägget. Ville skriva något om dagen men är för trött för att lägga ner någon energi på det.

Kortfattat - het okej dag. Hanterbar ångestnivå. En tanke i huvudet - jag klarar det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar