torsdag 19 augusti 2010

441

Usch... Det är vägning imorgon och jag är så SJUKT nervös! Jag VET att vikten gått uppåt, min pappa tvekar inte att säga det ungefär tjugo gånger varje dag, men jag VILL inte se det! Samtidigt vill jag inte INTE se det, jag vill se siffrorna, se skadan, och reparera den. Samtidigt VET jag att jag måste uppåt, och jag VET att jag borde vara glad att det går åt rätt håll.

Allt är så motsägelsefullt just nu.

Skrev jag förresten att jag införskaffat ett måttband? Mitt förra "försvann" spårlöst... Jag saknar det eftersom det mätte inches också, men nu har jag i alla fall ett som jag kan se mina cm på,så jag har en aning om hur jag ligger till. Igår uppmättes mitt midjemått till 54 cm. Tyvärr kan jag inte påminna mig om vad det brukade vara men jag VET att 54 inte är sådär överdrivet mycket. Det känns tryggt. Lite sugen är jag ändå på att börja minska det också... Men lugn. Jag ska inte.

Jag har varit SÅ duktig idag. Verkligen! Frukost, näringsdryck, lunch och trerätters! Det blir sex olika mattillfällen ihop (om man räknar som jag gör)! Och jag har förstås behållt dem alla.

Nu längtar jag ÄNNU mindre till vågen imorgon...

Det är så FRUKTANSVÄRT irriterande att ena sekunden inte vilja något annat än att vara superfrisk och klara ALLT med bravur och nästa sekund slå backut totalt och inte kunna tänka på annat än att nå en minivikt igen. Jag blir SÅ trött.

Trerätters? Säger du. Vad blev det?

Till förrätt lagade jag en (horribelt onyttig) kantarellsoppa och så gratinerade jag små baguettebitar i ugnen. Jag tog ett ganska många skedar av den, men kunde inte få bort bilden av all grädde från näthinnan. Mina föräldrar gillade den i alla fall =)

Huvudrätten blev i mitt fall fylld aubergine, olivoljekokt potatis (kalorier??), blomkål och sallad. Kändes helt okej, speciellt eftersom jag specialköpt 11% ost att ha på auberginen.

Efterrätten var väl aningen trixig att behålla (som om inte ALLT är det) med all grädde och maränger! Men den bestod av grädde utblandad med kesella jordgubb/lime (som är gudomlig by the way), kiwi, banan,maränger och grädde med blåbär på toppen. Kändes VÄLDIGT syndigt med tanke på att jag förvägrat mig SÅ mycket den här sommaren. Men jag lyckades ju i och med den hoppa över kvällsmålet helt, så jag är ändå... nöjd.

Nöjd. Jag tror det. Att jag är nöjd med dagen. En väldigt främmande känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar