torsdag 18 juni 2009

14

Väntar fortfarande på att midsommarvädret ska infinna sig. Det är faktiskt lite molnfritt just nu, men jag vågar inte hoppas på för mycket - det vore roligt om det blir uppehållsväder imorgon, men om jag känner Sverige rätt så är det ganska så liten chans.

på tal om midsommar - imorgon blir det gäster och mat, mat, mat. Suck.

Dagen har fungerat ganska så bra, jag har hållt mig själv sysselsatt men haft en hel del impulser. Som tur är så ska jag ner till ABC på måndag för att ta lite prover så jag måste ju se till att sköta mig nu så att de inte får för sig att jag är en fara för mig själv. Vill helst inte spendera sommaren bakom lås och bom.

Åt kantarellsoppa till lunch idag och den var riktigt god. Dessutom supersnabb att göra, bara att hälla upp ur paketet ^^ ja, så duktig är jag på att laga mat...

Trotsade dessutom regnet, och ätstörningen, idag med glass från mandarinen. Sjukt dyr, men mycket god. Fick mig osökt att associera till DUMLEGLASSEN jag var helt besatt av för några somrar sedan. Finns den fortfarande kvar?

Fick världens finaste mejl från världens finaste tjej för lite sen. Allt jag kan säga är tack. För att du finns till och för att du bryr dig. Fast jag skriver den mest deprimerande bloggen på internet just nu. Det betyder så mycket så jag kan inte ens uttrycka det i ord. Tack <3

"Zebraflickan" ligger fortfarande oöppnad bredvid min säng. Jag kommer nog lämna tillbaka den i det skicket. Det är inte värt det. Kanske jag kan läsa den när jag är lite starkare, men just nu balanserar jag på en alltför skör tråd. Jag respekterar dock Sofia Åkerman, som skrev boken, väldigt mycket. Det krävs en stor portion mod och en ofattbar styrka att orka ta sig ur gropen man grävt åt sig själv, och att sedan stå för sina misstag och skriva ner erfarenheterna för att det kan gynna andra är oerhört osjälviskt.

Nej, jag måste nog läsa något mindre träffande. Kanske... *rumstrerar om* .. Jens Lapidus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar