onsdag 10 juni 2009

sjätte

Tv-program jag inte längre kan titta på. Alls.

1. Supersize versus superskinny
Åh herregud vilket program. Mitt ideal,, som alltid är lite bättre, lite smalare och lite mer kontrollerad än vad jag var, och min värsta mardröm sida vid sida. Undra på att min ångestnivå ligger på max bara av att titta på reklamen.
2. Top model
Skriver detta med sorg i hjärtat, för top model är en gammal favorit som jag följt slaviskt. Men att höra människor kalla smala tjejer för feta och mäta deras icke-existerande höfter för att se om de får plats i minijeans gör mig totalt nojjig. Går bort.
3. Janice Dickinson's modeling agency
Se ovan.
4. Du är vad du äter
Tyvärr får jag ju för mig att allt som sägs handlar om mig. Inga kolhydrater ska förtäras, rå föda är bäst, mjölkprodukter måste bort, träning måste maxas. Nej, inte så lyckat.
5. Honey, we're killing the kids
En serie på BBC där de tar överviktiga barn och visar hur de kommer se ut om några år om de fortsätter leva som de gör nu. Framför barnet och hans/hennes föräldrar. Nu pratar vi om åttaåringar eller liknande. Det måste vara en otroligt traumatisk upplevelse, att få höra att man kommer dö i förtid om man inte får bort fettet på magen. Och jag reagerar direkt och vill utesluta all mat. Fruktansvärd serie.
6. Dokumentärer om ätstörningar
De bara triggar mig tyvärr. Istället för att se dem som varnande exempel så letar jag tips och får ideer. Plus att jag jämför mig med alla som har en ätstörning och bestämmer mig för att "bli" bättre än dem. Tror jag hoppar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar