onsdag 10 juni 2009

femte

Hunden blev så fin, så fin ^^ Alltid något...

Annars blev väl gårdagen sådär, lite bättre än tidigare dagar den här veckan, men fortfarande alldeles för mycket tankar för att jag ska orka kämpa mot alla. Det som verkligen stör mig är att jag förra veckan äntligen lyckades sluta med dagverksamheten på AnorexiBulimiCenter där jag varit sedan december, med motiveringen att jag tagit så många lyckade steg framåt och att jag klarade att sköta mitt ätande själv från och med då.

Och nu så saboterar jag för mig själv genom att göra allt som jag inte borde göra. Jag vet att jag borde äta mina mål, jag borde behålla det jag får i mig och jag borde inte röra på mig, men herregud, vad begär ni av mig? Just nu är jag glad om jag klarar en av de sakerna.

Okej, det var en lögn. Allra gladast är jag när jag INTE klarar dem. Men det är ju inte vägen mot friskhet så jag försöker att ignorera de tankarna.

I alla fall. Igår.

Åt lunch som jag behöll någorlunda länge, hoppade mellanmålet, och tog en långpromenad. Hamnade sedan i ett stort gräl med min pappa som fått för sig att jag "lever lyxliv" då jag ser på film eller sitter vid internet för att distrahera mig själv.

Lyxiv? Det var nog så långt ifrån verkligheten som man kan komma!

Han tycker att jag borde börja göra lite nytta nu när jag faktiskt inte är sjukskriven längre. "Är du inte sjuk är du frisk. Börja jobba!"

Och jag som fortfarande gratulerar mig själv när jag går upp på morgonen.

Middagen blev jättejobbig, grät mig genom hela. Kvällsmaten behöll jag inte.

Oj, jag som tyckte det gick något bättre igår, men nu ser jag att ganska mycket som inte får hända faktiskt hände. Ska gå till min familjeterapeut idag och DBT och psykolog imorgon. Får se om de kan få lite rätsida på min situation, jag vill ju inte ramla tillbaka och behöva bli inlagd igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar