tisdag 22 september 2009

115

Pappa har hackat på mig idag, tårarna gick inte att stoppa efter att han skrikit på mig att sluta spy upp mina näringsdrycker. Jag VET att de kostar pengar, jag ÖNSKAR att jag var starkare och kunde behålla varenda än jag dricker, men jag KAN inte! Frustrationen gör ont i bröstet, gnager hål och gör det svårt att andas. Varför är jag alltid så svag?

Efter vår dispyt tog pappa med mig till biblioteket, en av mina favoritplatser här i världen fast de har sämst öppettider i mannaminne, och sedan gick vi till fingerkroken för att äta lunch. Deras vegetariska utbud är begränsat till exakt en rätt, men det gör inte så mycket när salladsbaren är värd varenda krona och lite till. Efter ett rejält lass pizzasallad och snitzel med stekt potatis var vi mer än nöjda och drog oss hemåt.

En välbehövd promenad senare satte jag igång med storbak. Jag älskar att baka, troligen mest för att det genererar komplimanger i överflöd, och idag blev det lingonkakor, nötkolakakor, sirapskakor (som min lillebror har inhalerat), grahamsbullar och en chokladtårta som jag kladdat på med amerikansk glasyr. Tyvärr var jag också tvungen att smaka det jag framställt, vilket har lämnat mig i ett sockrigt moln av ångest och svordomar. Men jag åt bara ett mellanmål och fick inte i mig alla mina näringsdrycker idag så jag får väl hoppas att det jämnar ut sig.

Och jag BEHÖVER inte ha ångest! Jag MÅSTE gå upp i vikt! Att det aldrig kan gå in i mitt huvud...

Idol ikväll, följt av the mentalist och hell's kitchen. Tre timmar av stillasittande med krypande ben och äckliga känslor. Till middag blev det bakad potatis och kikärtsgryta/ratatouille. Imorgon är det DBT, och sedan familjeterapi. Det är inte en dag för tidigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar