torsdag 24 september 2009

117

Jag hatar kyla. Jag hatar att gå ut i kyla. Jag hatar att gå ut till cykeln,cykla in till stan och leta upp rätt buss i kyla. Det märks i luften att det börjar lida mot vinter och jul, och trots att jag tycker mycket om den här årstiden har jag svårt för kalla dagar och frostiga nätter.

"Ät!"

säger du.

"Gå upp i vikt så fryser du inte sen."

Jag jobbar på det.

Åkte till Kalmar igen idag eftersom det var dags för ännu ett psykologmöte och det var väl helt okej. Han uttryckte att jag är "för kontrollerad" och måste "våga visa känslor" i hans närvaro. Nu har jag prestationsångest - tänk om jag inte KAN visa mer känslor än så här? Jag kanske aldrig lär mig det? Kommer han sluta träffa mig då?

Till lunch blev det falafel på 4-kök, och jag hade inte så lite ångest efteråt eftersom jag valde att äta BÅDE brödet OCH pommesen! Men jag hade ju inte ätit mellanmål, så jag hoppas och BER att det jämnar ut sig. Varför VARFÖR valde jag inte en sallad? Jag är SÅ dålig på att vara ätstörd! Just nu känner jag bara avsky och äckel inför mig själv...

Efter lunchen och ett par lästa tidningar på biblioteket (förbjudna tidningar som i form och måbra. Busigt.)åkte jag hem med mamma och det blev indiska samosas till middag. Hur många samosas är en portion? Panik! tre? fyra?

Såg på idol och kände mig nere, men nu när det gått ett par timmar har jag repat mig. Gud vad fånig jag är egentligen, att ett så litet problem förstör så mycket! I min verklighet beror ALLT på hur maten gått och eftersom jag alltid kunde ha ätit mindre är jag alltid mer eller mindre ledsen. Patetiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar