lördag 26 september 2009

119

Är ganska lugn och sansad idag, fast jag fått i mig både det ena och det andra. Det är konstigt hur OKEJ jag är över att jag kanske gått upp i vikt de sista två dagarna, det är som att jag faktiskt accepterat att det är så. Jag känner mig distanserad. Som att jag iakttar någon annan, någon som kan äta utan att känna sig äcklig och utan att lägga på sig hur mycket som helst.

Jag bara väntar på att det ska slå tillbaka på mig, att jag ska vakna upp som ur en dröm när som helst och hata ihjäl mig över de nya bilringarna på min kropp och de nya kilona på vågen. Men tills dess tänker jag banne mig njuta av fristen, det är så sjukt ONATURLIGT att vara så här avtrubbad, men det är skönt som omväxling.

Har stannat inne idag. Förutom två promenader med min hund och en shoppingrunda (till maxi och tillbaka) har jag inte gjort något vettigt över huvud taget. Hade tänkt vägra bingolotto ikväll, men hamnade ändå framför TVn vid niosnåret, fast med en tidning i handen och med löfte om en inspelad kanal+ i minnet (American history X, jag kommer nöta SÖNDER den!).

Min ständiga trötthet förföljer mig. Kanske är det dags att samla drömtimmar. Hoppas bara att den här bubblan jag hamnat i inte spricker under natten. Jag vill vakna imorgon och inte må så jävligt som jag brukar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar