måndag 5 juli 2010

403

Såg Sex Drive med min tonårsbror ikväll och den passade nog honom bättre än den passade mig. Visst kan det vara roligt med perversitet, naket och sex, men bara i måttliga mängder och inte i scen efter scen efter scen. Jo, jag skrattade till här och där men i det stora hela var den inte det bästa jag sett, inte ens sent en måndagskväll. 2/5.

***

Gick tillbaka till min vanliga frukost idag - havregrynsgröt, smörgås och de enda kalorierna jag dricker - ett glas apelsinjuice. Jag var så imponerad av mig själv när jag åt precis rätt mängd frukost FAST jag var HELT ensam hemma, utan att knappt överväga möjligheten att göra mig av med den eller hoppa över den helt. Det är så fantastiskt att jag klarar av att ta ett sådant ansvar!

Och på tal om ansvar... Det blev inget mellanmål. Men jag svär, jag behövde inget! Mina mål blev så pass bastanta att det hade varit överflödigt med en macka till. Intalar jag mig.

Till lunch åt jag halva fullkornspizzan jag beställde igår med tillhörande sallad och såklart cola light. Såg samtidigt på supernanny och förundrades över hur en mamma kan mobba ett av sina barn så som denna gjorde. Hon hade sex stycken, alla lika vilda, men bara ett av dem blev straffat för det hon gjorde, hon hade alla hushållssysslor att ta hand om själv, och hade ingen aning om hur det kändes att bli kramad av sin egen mamma. Och folk undrar varför jag inte vill ha barn. Tänk om jag blir sådan!

Nästa mellanmål fick jag i mig, men det var inte helt ångestfritt. Yoghurten kändes som ett dumt val med tanke på pizzan jag åt, det finns alternativ med färre kalorier som jag borde ha prioriterat före.

Middagen var svår. Jag lagade moussaka till familjen, vilket i sig inte var svårt, bara tidskrävande, och till det serverades klyftpotatis, sallad och cola light (till mig). Mitt recept på min vegetariska moussaka var för fyra personer, det betyder FYRA portioner, men när jag ätit och skulle packa in resten i portionsformar hade jag bara nog till två till! jag vet att mamma smakade lite, men inte en hel portion, så det betyder att jag måste ha satt i mig i alla fall en och en halv alldeles själv! Dessutom åt jag fruktsallad efteråt - med banan! Hur jag lyckades behålla allt det är en gåta, jag förbannar mig själv och min dumhet fortfarande. Men det mest destruktiva jag gjorde för att lindra ångesten var ett par örfilar när ingen såg.

Och så kvällsmaten, som efter middagens blunder inte kunde bli komplett. Därför serverade jag mig en portion grahamsgröt med lite äppelmos. Och jag hoppas att dagens sammantagna energiintag inte blev FÖR högt. jag vågar inte räkna efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar