måndag 12 juli 2010

413

Nu har jag hittat ett nytt ställe att skriva matdagbok på, ,så det kommer inte bli att jag skriver den här längre. Det är lika bra det, det jag skriver är utlämnande men min matdagbok är RIKTIGT personlig! Känner ändå att jag vill skriva ner det jag äter så jag har koll på att jag äter någorlunda, att jag får i mig de kalorier jag behöver och inte låter det gå för långt - åt något håll. För på sista tiden har jag börjat fuska. Och om man väl börjar är det svårt att sluta. Så nu sätter jag STOPP! Jag vill ju bli frisk - egentligen! Det är ju det jag jobbar för! Inte att gå tillbaka till det som skadade mig och andra så allvarligt. Därför ska jag ta tag i mig själv. Nu.

Dagen var för en gångs skull riktigt härlig! Jag fick reda på att jag kom in på mitt förstaval i Växjö - internationell administration med inriktning franska. Som om inte det var nog kom också min lillebror in på sitt förstaval, så nu är vi båda så gott som Linnéuniversitetselever, allt vi behöver är lägenheter.

Och på tal om lägenheter, jag, som stått i kö rätt så länge eftersom jag har haft den här vändningen i tankarna ett tag, ansökte om tre studentlägenheter och fick erbjudande om två. Ett erbjudande betyder inte att man FÅTT lägenheten utan att man är en av tre som är påtänkta för den, men jag är i alla fall hoppfull! En av dem är en trea, men man delar den med en annan person. Man får ett eget rum, men delar på kök och badrum. Låter helt okej, även om det inte är optimalt. Det blir ju i alla fall svårare att kräkas och liknande när någon finns i närheten... Den är ledig NU så om jag får den kan jag flytta in SNART = eget boende! Utan föräldrar!

Den andra lägenheten är en etta med kokvrå och toalett som man har HELT själv. Det låter lyxigt och det är det nog, men det är ett problem - den är inte ledig förrän 1 oktober. Det betyder att jag skulle vara tvungen att pendla i tre veckor. Inte jättehemskt i och för sig, men det är inget jag hjular av lycka över. Trots att man bor ensam är den BILLIGARE än den andra, antagligen just för att den inte är inflyttningsbar tills skolstarten.

Jag är kluven. Egentligen har det ingen betydelse vilken av dem jag får OM jag får någon av dem. Men det skulle vara otroligt hemskt att stå där i September och INTE ha en lägenhet!

För nu VILL jag det här. Jag VILL studera, jag VILL ta hand om mig själv, jag VILL må bra. Och att inte få göra det nu skulle vara ett otroligt nederlag.

Var på körskolan imorse och körde tidernas sämsta runda. Jag skojar tyvärr inte, det gick SÅ dåligt! och då var det här min 18 lektion... De flesta har redan körkort vid den här tiden... Men han gav mig beröm för min teori, han sa att de flesta behöver runt tio försök på sig på första delen, jag behövde bara två! Det kändes skönt att höra att något fungerar för mig i alla fall.

Ikväll kom lillebrors kompisar över och jag passade på att servera dem mat. Deras kommentarer var "vad du är snäll", "jag önskar att min syster var så här snäll" och "varför är du så snäll?". Vad svarar man på det? Umm... För att jag vill att ni ska tycka om mig?

Hoppas bara att snäll inte automatiskt betyder töntig och "låt-oss-skratta-bakom-hennes-rygg"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar