fredag 30 juli 2010

425

Jag har precis tagit reda på vad MERITPOÄNG innebär. Och hör och häpna - JAG borde ha några sådana! Jag har ju läst franska steg 4! Och Engelska C! Kanske kan det höja mitt betyg över 20-steget som jag suktar efter? Det vore helt fantastiskt, för då skulle jag känna mig aningen lite friare när jag letar utbildning.

Ja, jag har redan kommit in på en utbildning. Nej, jag är inte nöjd. Det får nog bli ett byte till efter ett halvår eller så men jag tänker inte säga för mycket än. Jag ska prova på det här programmet och se vad det innebär och om jag sedan inte känner mig övertygad om valet så söker jag mig vidare till något annat efter höstterminen. Förslagsvis socionomutbildningen. Det var det FÖRSTA jag läste (i USA) och nu är jag tillbaka där igen. Cirkeln är sluten.

Hittade den här sidan och roade mig med att studera "lägsta meritvärde" för ALLT jag är intresserad av att söka till. Det ser ut som att psykologi är lite utanför min bedriftskrets (22,5? Nej, dit kommer jag inte) men socionom ligger runt 19 så det skulle nog gå.

Jag är pepp nu. Pepp på att börja plugga men också pepp på att SLUTA plugga och börja studera något annat! Går jag händelserna i förväg?

Vi har några i släkten på besök just nu och jag har pysslat och donat med maten för att ha någonting att göra (och för att jag gillar att pyssla med just mat). Det var dock grillning på menyn och det är pappas område... Jag fick grillad halloumi (som var grillad till PERFEKTION idag, inte illa), majskolv, ugnsbakade rotfrukter (med sötpotatis! Mums!) och sallad. Kändes helt okej då, men nu känner jag mig enbart... genomkorkad för att jag åt allt det där. Jag har INGEN ANING om kaloriinnehållet och jag VÅGAR inte titta efter! EN hel majskolv!! Jösses...

Okej, nu tittade jag i alla fall. En majskolv innehåller ungefär 100 kalorier om den är kokt. Grillad blir lite mer eftersom den säkert är inoljad först. Men jag vägrade EXTRASMÖR. Ujuj...

Ska kanske dra mig neråt festivalområdet nu... Om jag vågar. Jag är inte säker på att det kommer vara lika roligt ikväll, lika GEMENSAMT... Kanske borde jag stanna hemma. Och spela rummikub med faster. *inte en chans*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar