måndag 26 juli 2010

422



...

På en annan sida, på ett annat ställe, postade jag en bild jag även postat här, i ett av de allra första inläggen. En bild där jag är smal. Smalare. Mindre. En bild av mig väldigt ohälsosam och väldigt olycklig. Jag måste tillägga att det inte var på en pro-anasida där den är bilden visades upp, utan det var en sida som domineras av mer eller mindre viktmässigt riktiga personer. Och jag fick en kommentar. Kommentarer har jag oftast ingenting emot, jag tycker om att folk reagerar, det bevisar att jag påverkat någon.

Tyvärr lyder den; "Jag hade verkligen gjort vad som helst för att se ut som du gör på bilden."

I mitt huvud betyder det; "Gud vad du är dum i huvudet som postade den här bilden för att visa hur SMAL du var. UPPENBARLIGEN var du NORMAL eftersom NORMALA människor tycker du såg bra ut! INTE SMAL. Inte SJUK. NORMAL. Kom tillbaka med en RIKTIGT sjuk bild nästa gång. Eller bara sluta försök". Jag känner mig otillräknelig. Ovärdig titeln "anorektiker". Jag var bara smalARE. Inte smal i ordets rätta bemärkelse. Inte mager. Inte tanig. Inte så pass sjuk som jag borde ha varit.

Jag postar bilden igen:



Lurar jag bara mig själv när jag försöker se mig själv som smal här? Det är inte min lägsta vikt, kanske fyra-fem kilo över den, men jag SÅG aldrig särskilt mycket smalare ut. Jag är dömd till att se fläskig ut FÖR alltid.

Ja, jag är bitter ikväll. Och jag hatar min kropp. Kanske mår jag bättre imorgon.

Hittade också en snarlik bild jag INTE postat här förut. Den får ni också. Som en bonus.


Den här bilden är tagen EFTER de olika behandlingshemsturerna; och jag väger nog närmare 38-39. Kanske mer än så... Varför postar jag den när jag inte ens är SMAL på bilden? För att jag inte har några bilder ALLS från när jag var mindre. Det är skälet. Jag är ledsen.

Men om jag nu mådde så mycket bättre som smal[are]; hur kommer det sig att jag ser SÅ olycklig ut?

3 kommentarer:

  1. Åh, jag vet inte om jag ska kommentera eller inte? Känner mig osäker på om det hjälper eller stjälper dig :S
    Men du är HELT KLART sjukligt smal på bilderna!

    SvaraRadera
  2. Hur vet du att personen som kommenterade din bild inte själv är ätstörd och därmed har en skev bild av vad som är vackert när det kommer till kroppar? Avundas du inte själv kroppar som när man försöker se det lite friskt egentligen ser för jävliga ut eftersom de är för magra? Bara en tanke... eller så kan du fråga dig själv varför du behöver (varför annars alls lägga ut ett foto och motta kommentarer?). Testa att LEVA i stället! Jag lovar det är något helt annat än det du gör nu. /Från någon som varit där du är

    SvaraRadera
  3. M - jag förstår dilemmat =/ Känner mig bara SÅ osäker på mig själv, jag ifrågasätter fortfarande om jag faktiskt VAR sjuk alls... Men innerst inne vet jag att jag inte behöver bevisa någonting för någon.

    Anonym - jag VET inte. Men det gör detsamma. NÅGON vill se ut som jag, alltså var jag inte smal nog. Det låter vettigt i mina egna öron, men inte om jag faktiskt tänker efter. Jag jobbar på det där med att leva. Det är inte helt lätt.

    SvaraRadera