onsdag 28 juli 2010

423

Jag var nyss på saga och såg - vågar jag säga det - VÄRLDENS BÄSTA FILM. Inte nummer tio. Inte nummer två. VÄRLDENS BÄSTA.

Fucking jävla FANTASTISK!

Jag har inga ord.

Jag är helt LYRISK och kan inte beskriva NOG vilket intryck den gjorde på mig! Två och en halvtimma satt jag som paralyserad och följde något som jag aldrig någonsin trodde jag skulle få ta in. Jag kände ingen träsmak, ingen ångest, ingen vrede, INGENTING utom att jag var IN THE MOMENT, BIG TIME.

Det HÄR är varför jag ser på film. Det här är varför jag drar mig igenom veckorna, varför jag sväljer ner varje måltid, behåller det jag inte klarar av, varför jag fortfarande kämpar utan att se ett slut värt att leva för. För att det finns FILM. FILM som får en att känna SÅ HÄR.

Gud... Och jag som tyckte att Shutter Island var mind blowing...

Det är väl så här folk känner som har ett intresse. Som brinner för säg... Ja, det de flesta av mina närmaste brinner för - musik. SÅ HÄR känner de varje gång de varit på en efterlängtat konsert, på en festival jag inte förstår vitsen med. SÅ HÄR. Och det har jag inte förstått förrän nu. Jag är säker på att jag känt så här förut, men jag kommer inte ihåg när, inte på rak arm.

Jag orkar inte vara så här POSITIV. Jag har så mycket ANNAT att skriva om, sådant som har hänt som INTE har med det här att göra. Men jag kan inte för nu hägrar vackra, fina, underbara INCEPTION i bakhuvudet, och överallt annars.

Se den. Älska den. Nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar