söndag 11 juli 2010

411

Var hemma hos en kompis ikväll och såg film - Precious som jag ALDRIG någonsin hade fått se hemma eftersom den skulle "ge mig komplex" och "dra ner mig i en depressionsspiral". Den var välspelad och gripande men lite väl mörk (och jag tycker om när allt inte är tuggummirosa och glitterlyckligt hela tiden) med olycklighet efter olycklighet som staplades på varandra. Man blev mätt på det till slut, det var som "det går inte att göra hennes öde värre, så bara lägg ner". Sevärd, men jag tyckte inte den levde upp till hypen. 3/5.

Skönt att få prata lite, att få umgås lite utan att känna av ALLDELES för många krav (för visst finns de fortfarande där). Ännu skönare att ha planer en lördaskväll och inte sitta hemma, sitta hemma, sitta hemma.

***

Maten idag har gått mycket, MYCKET bättre än igår. Visst, jag har hållit mig på det "överdrivet nyttiga" spåret men jag har ätit och behållit så jag är nöjd. Mer än nöjd.

Frukost - rågbröd med tartex och tomat, havregryngröt med lite mjölk (råkade spä ut den med vatten) och hallon.

Mellanmål - Njae. Nej. inte det.

Lunch - Omelett gjord på två ägg med svamp och lök. Jag lurade mamma att jag hade ost i men nixpix, det lade jag bara i hennes =) Sallad, jordgubbar (mums) och cola light.

Mellanmål - resten av jordgubbarna som var mina, en rågbrödsskiva med tartex och tomat. Hade inte ätit smörgåsen om det inte var för att min mamma stod över axeln på mig och undrade varför jag inte ätit mellanmål. Suck.

Middag - fullkornscouscous med "afrikansk linsgryta". Sallad och cola light.

Kvällsmat - Skämtar du? Efter allt det? Nej, inte ikväll.

Låter torftigt och det kanske det var men med tanke på gårdagen är det verkligen en bedrift att jag fått i mig något alls! Och jag har inget emot att vara nyttig, tvärtom vill jag verkligen se till att jag ger kroppen det som är bäst för den, jag ska bara se till att det inte går överstyr. Igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar