söndag 4 oktober 2009

123

Det blev film idag. Först Spirit från 2002 som jag såg ätandes en bulle - det är ju inte varje dag det är kanelbullens dag. Tyckte om den mycket mer än jag trodde jag skulle göra, jag som inte riktigt vågar närma mig hästar. Skönt med en film där djuren faktiskt INTE pratar, utan gnäggningar och rörelser fick sköta kommunikationen. Det fungerade häpnadsveckande bra. Vacker musik och stark historia - 4/5. Nej, jag skäms inte över att ge en tecknad film en fyra, jag GILLAR tecknat. Och mer eller mindre allt annat...

Ikväll hade jag och lillebror tänkt se Alice i underlandet - den filmade versionen, gjord för och av Hallmark. Det är en otroligt bra, om än något mörk version och vi såg båda fram emot att få se den igen efter att i många år glömt bort dess existens. Vi slog på den och såg väl en så där... tjugo minuter, precis nog för att ryckas med. Sedan saknades resten. Suck. Det blev The nightmare before christmas istället, jag har aldrig sett riktigt hela så det var väl på tiden. Stämningen är magisk och världen Tim Burton skapat helt fantastisk, men den känns mycket längre än sina 72 minuter. 3/5.

Annars har jag varit på bra humör hela dagen, och det är ganska så ovanligt. Helt peppad har jag tagit mig an det ena projektet efter det andra, jag har bestämt mig för att städa bland vårt bleka utbud av DVDer (vi har nog minst filmer i hela Sverige) och börjat på att få någon ordning på mina böcker (mamma hotar med att slänga ett par kassar - SKAMLIGT!).

Maten har fungerat...okej. Inte 100%, men närapå. Jag får väl vara nöjd med det lilla, nu när jag gått bakåt så pass mycket som jag har. Börja om från noll och arbeta mig uppåt, utåt, framåt. Det är dags att släppa taget om tryggheten i en ätstörning. Jag tar död på mig själv.

Pappa tycker det är konstigt att jag känner mig äcklig INNAN jag kräks. Han säger att för honom skulle det vara tvärtom, han skulle finna sig själv otroligt äcklig EFTER att ha spytt. Jag förstår hans synpunkt, och det är bara ännu ett bevis på hur sjukt twisted min värld har blivit. Jag känner mig REN efter att jag gjort mig av med maten. Ren och tom och fri. Inget som tynger ner och gör mig uppsvälld och långsam. Men det är ju inte så det ÄR. Egentligen. Bara i mitt huvud. Där fungerar allt på fel sätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar