tisdag 13 oktober 2009

130

Hade ett stormgräl med min mamma idag om ungefär ingenting. För en gångs skull känner jag mig inte ledsen eller skamsen, bara arg. Det var inte JAG som överreagerade, inte jag som hade fel eller var fel. Och även då bråk alltid hänger mig i bakhasorna längre än de ska känner jag mig nästan lite styrkt. Det är skönt att veta att det går att vara arg och veta att man har rätt utan att tryckas ner till fotknölarna när någon säger emot.

Är idag officiellt extremt svartsjuk. Borde inte vara det, han är ju trots allt mitt ex och får göra vad han vill med sitt liv, men att se honom på bild med en annan tjej river upp något inom mig. Han har så många gånger efter att vi gjorde slut sagt hur mycket han älskar mig och vill ha mig tillbaka, men går det att tro på det när man ser bevisen för det motsatta? Eller blåser jag upp hela situationen till oidentifierbar storlek?

Annars - ingen toppendag. Känner mig otroligt fet och misslyckad idag, och spegeln ger mig bara nickar istället för att förneka det jag tänker. Hur kan man vara så DUM att man dricker alla sina näringsdrycker när man ser ut som jag gör? Jag är så FÖRBANNAT äcklig. Inte ens i stora tröjor går det att gömma sig, jag tar alldeles för stor plats.

På torsdag måste jag ta nya prover. Jag bävar. Tyvärr anar jag att de inte är så bra som de borde vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar