fredag 16 oktober 2009

132

Skulle blivit tacos och morden i midsomer med mamma. Blev pizza och the brave one (jag vägrar kalla den a stranger inside, dåligt titelval Sverige). jag har inte sett den förut men mamma hade det, jag hade däremot sett morden i midsomeravsnittet och om man redan vet vem mördaren är finns det roligare saker att göra än att se det igen... I alla fall tillbaka till the brave one. Filmens budskap gav mig rysningar. Fel sorts rysningar. Att förespråka hämnd är som att rösta för dödsstraff, jag tror tvärtom, alla förtjänar en chans. Eller två. Eller 300. Men om man bortser från det var filmen helt okej. Spännande, välspelad och snyggt filmad. En solid 3/5.

Inte mycket på gång annars. Var på DBT i morse. Kom försent och fick reda på att det kallas terapistörande beteende. God I'm evil. Kände mig lite säkrare i mig själv idag, svaren kom lite snabbare och jag visste lite mer. Var för en gångs skull inte totalt utkörd när jag gick därifrån. Kanske klarar jag hela det här halvåret i alla fall, jag har tvivlat på min stamina ett tag...

Pratade i telefon med min expojkvän nyss, efter ett långt uppehåll då han spenderat tid i den Amerikanska militären. Jag saknar honom så det gör ont. Tänk att fyra år tillsammans varav två ifrån varann inte tagit död på alla känslor oss emellan. Jag önskar att jag kunde bli bättre snabbare så jag kan åka tillbaka snart... Det lär väl aldrig hända, men drömma kan man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar