lördag 17 oktober 2009

133

Är pepp idag! Åh, vad jag vill må bra! Åh vad jag vill kunna ta hand om mig själv, tänka på min hälsa, göra vad som är bra för MIG Varför känner jag så här just idag? Två anledningar:



1) Mina föräldrar bokade sin resa till Las Vegas idag. Jag fick inte följa med, dels för att de behöver en resa själva, men ännu mer för att det gått så pass dåligt för mig de sista veckorna att jag helt enkelt inte är värd det. De uttryckte det inte så förstås, enligt dem är jag inte på en tillräckligt frisk vikt än. Det hade varit väldigt kul att få följa med... Det kommer vara kul att ha hemmet för mig själv (nåja, nästan, min lillebror kommer ju såklart vara här också), men det är ändå något speciellt med att få åka iväg. Speciellt till USA, som jag ser som mitt hem. Jag är orolig för vad mina nästa blodprov kommer visa. Mina kräkningar har inte direkt minskat på ett tag, kanske till och med tvärtom och jag VILL inte bli inlagd igen. I alla fall inte den största delen av mig. Tänk om jag blir inlagd och missar att vara ensam hemma nu om en månad när mamma och pappa åker? Jag BEHÖVER två veckor för mig själv, jag FÅR inte förstöra det här!

2) Mamma gav mig en idé idag, sådär på tal om resor. Varför inte önska mig en resa själv? Tillbaka till USA för att hälsa på? Inte för att stanna utan bara för att säga hej känna efter hur det känns att vara där igen. Ta reda på om det är kärlek jag känner för min expojkvän eller om jag faktiskt ska avbryta det här envisa förhållandet och gå vidare. Hon säger att det finns villkor att jag måste gå upp i vikt och vara hälsosammare innan jag åker men det finns faktiskt en MÖJLIGHET för mig att komma tillbaka till USA SNART! Jag längtar tillbaka så JÄVLA mycket, jag saknar alla människor jag inte fått träffa på så länge (snart var det ett år sedan jag åkte därifrån!) och jag saknar... jag vet inte. Jag vet inte vad det är jag saknar, men det är någonting. Någonting med USA som tilltalar mig.



Så nu har jag ett mål. Ett mål jag nästan kan ta på, som hägrar där framme. Inte bara ett "någon gång ska jag kanske tillbaka" utan ett "jag SKA tillbaka!". Gud vad taggad jag känner mig nu!



Undrar när mina nästa blodprov ska tas... Jag tror att jag redan går på övertid... Jag är så nervös att de ska ha försämrats markant. Så pass nervös att jag måste nämna det två gånger i samma blogginlägg. Ikväll blir det extra kaliumtabletter. Hoppas inte min läkare hittar hit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar