fredag 26 mars 2010

296

The box var oerhört... Fånig. Cameron Diaz spelade över i VARENDA scen hon var med i vilket gjorde hela upplevelsen ganska svår att svälja ner, och det absolut helt överotroliga slutet fick mig nästan att gråta över hur potentialen bara kastades bort på jakt efter att vara nyskapande. 2/5. Den gick att titta på, men inte mer.

Min lillebror hade tjejbesök ikväll och slängde därför ut mig och mamma, något jag gladeligen gick med på för jag unnar honom verkligen att hitta någon som han kan spendera lite kärlek på. Mamma och jag handlade mat i tre olika affärer och sedan köpte vi pizza och kände oss lyxigt obundna till hemmet. Kul att bryta mönstret av hemmasittande fredagkvällar, även om vi inte exakt gick all out och letade upp en strippklubb eller något equally annorlunda.

Hade DBT för andra gången den här veckan eftersom min terapeut skulle bort nästa vecka och sessionen kändes jättebra, för en gångs skull inte psykiskt jobbig utan det kändes som att vi kom någonstans. Fast hon har gett mig en väldigt obehaglig läxa - att prata med någon utanför familjen varje dag, helst ansikte mot ansikte. Jag förstår varför och jag erkänner att hon har rätt, jag måste vidga mina vyer lite och våga vara social utan att sönderanalysera mig själv. Men det gör inte hela övningen mindre jobbig. Vem ska jag kontakta, och hur? Varje dag i två veckor? Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar