lördag 27 mars 2010

299

Jag lagar fortfarande mat, även om det var länge sedan jag länkade till något recept. Jag har varit alldeles för nere för att bry mig om att posta ordentliga inlägg, men jag känner att jag (förhoppningsvis) är på väg ur det här mörka mörka jag frotterat mig i på sistone. Därför kan jag idag berätta att jag lagade lasagne till familjen. Tyvärr med vanliga lasagneplattor så helt nöjd var jag inte (fullkorn gör magen glad!).

Annars har det varierat i köket, precis som det ska göra. Jag tror blomkålssoppan var omtyckt, rödbetsbiffarna tog slut, cannelonin med spenat och gorgonzola kan jag tänka mig att göra igen. I söndags bjöd jag på trerätters - till förrätt serranoskinkinlindad sparris med hollandaisesås som skar sig (ugh. Får prova igen snart så jag lär mig), huvudrätt bestående av en renskavsgryta (för att jag inte tror att min familj någonsin verkligen provat just renskav) eller quorngryta till vegetarianen. Potatismos och haricot verts till. Till efterrätt cheesecake med nötbotten. Pappa sa att det var den bästa menyn hittills, och det gjorde mig löjligt glad och pepp på att bjuda på ännu fler egenkomponerade måltider.

Författade ett CV och börjar förlika mig vid tanken att jag kanske snart har ett jobb. Inkomst vore toppen, men är jag verkligen redo? Ångest.

Blev utbjuden på fest av en av lillebrors kompisar nästa helg. Känns roligt att han faktiskt, på eget initiativ, valde att fråga mig, det måste ju betyda att han finner mig okej att ha att göra med. Dock fortfarande fest och jag vet av erfarenhet hur dålig jag är på just sådana. Vi får se hur det går...

Film ikväll - så olika. Svenskt av Helena Bergström. Något rörig till att börja med men skådespelarna lyfte filmen. 3/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar