måndag 29 mars 2010

301

Har gjort något förbjudet idag. Mamma och pappa skulle strypa mig långsamt om de kom underfund med vad jag hittat på, och jag antar att jag kan förstå varför. What can I say? Jag är busig ibland. Top model viskade mitt namn.

Visst är det svårt för mig att titta på ett program som direkt handlar om utseende och kroppsideal, men det är också något trösterikt med det. Jag har följt serien så länge jag kan minnas och den följer fortfarande samma mallar. ett antal flickor med mer eller mindre självförtroende går från vackra ankungar till lika vackra svanar under Tyras trollspösviftande hand och vi vanliga gråa tittar med avundsjuk förundran på deras förvandling. Och så kan man viska och fnittra åt blonda funderingar och klavertramp och tjejfajter.

Ja, jag vet inte vad det är men jag dras till just top model, och jag har svårt för att skaka av mig bilderna av lättklädda, alltid på gränsen till för smala tjejer. Visst förstår jag varför jag inte får titta på det, men bara en liten tjuvtitt gör väl ingenting? Jag överlever väl det också?

Körlektionen gick hyfsat, han tog mig till ett nytt område där jag faktiskt lyckades riktigt bra med växlingen för en gångs skull. Men jag måste visst lära mig växla själv, inte vänta på min körskolelärares direktiv.

Dessutom har jag fått en otroligt betungande hemläxa på DBTn. Vi ska VÅGA vara jobbiga, ta upp plats och säga det vi vill ha sagt. Fråga om hjälp i affärer, ringa samtal och omboka tider. Allt sådant där som jag undviker till tusen. Så nu blir det till att gå raka vägen in i affärer och söka jobb, ingen återvändo här inte!

Om jag kände mig lite självsäkrare skulle det vara några gånger enklare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar