söndag 28 mars 2010

300

Det blev vegetarisk pytt till lunch och tofugryta till middag. Det är ungefär det mest intressanta jag har att komma med i dag. Visst har allt fungerat, men inte smärtfritt och jag skulle ljuga om jag sa att det känns bra. Tvärtom är jag uppsvullen och (i mina ögon) förskräckligt, anskrämligt fet, vilket har gjort det svårt att koncentrera sig på någonting annat. Dessutom vill jag helst inte att det ska bli måndag igen (förutom att mamma då kommer bort från hemmet och jag slipper våra små konflikter) eftersom att jag a) har körlektion imorgon och b) ska på gynundersökning på tisdag. Ljuvligt.

Jag tänkte att jag skulle presentera mig själv lite bättre, så här i det 300:de inlägget och allt. Mest för att jag tycker det är hysteriskt kul att fylla i formulär och svara på frågor om mig själv. Egoistiskt? Snarare ett tidsfördriv. Och det är inte destruktivt som omväxling.

10 Favoriter:
1. färg - det varierar rätt friskt. Just nu är jag inne i en rosa fas.
2. djur- hund såklart. Bichon Havanaiser i synnerhet.
3. sång - All musik i Mulan är värd att lyssna på igen och igen. "when will my reflection show who I am inside?".
4. dryck - jag börjar bli mer och mer förälskad i te. Men det slår inte min största kärlek: cola light. Synd att alla försöker få mig att överge den...
5. affär - Här i Sverige - HM förstås. Dock kommer Meijer inte långt efteråt.
6. bok -Odd Thomas av Dean Koontz och det mesta utav Per Nilsson. Snabba Cash av Jens Lapidus var inte heller så illa.
7. sorts sko - Högklackat ska det vara, gärna i lite gammaldags stil.
8. Accessoar - Jag ÄLSKAR scarfsar, helst i håret. Tyvärr tappar jag bort dem hela tiden och måste köpa nya titt som tätt (i-landsproblem).
9. doft - Doften av nybakat när man kliver in genom dörren. Eller går förbi ett bageri, i synnerhet i Paris.
10. blomma - lilja. Det är ungefär den enda blomma jag faktiskt tycker om.

9 saker du har i din väska:
1. tuggummi
2. tuggummipapper. I överflöd.
3. min rosa mobil. Som jag kollar av alltför sällan.
4. läppsyl. Med körsbärssmak.
5. spegel.
6. gamla kvitton som jag är för lat för att kasta bort.
7. väldigt uråldriga bilder på min familj.
8. en bok att ta till när tiden finns.
9. min kalender.

8 Saker du vill göra innan du dör:
1. besöka alla världsdelar minst en gång. Har Oceanien och Sydamerika kvar.
2. publicera en bok. Vilket förlag och i hur stor upplaga gör detsamma.
3. testa fugu. Fast jag är vegetarian.
4. lära mig japanska så jag kan tala det hjälpligt.
5. flytta till mitt eget hus/lägenhet och klara av att ta hand om mig själv där.
6. hitta ett jobb jag trivs med.
7. samla alla de Barbiedockor jag har ögonen på (och de är många!) och skaffa ett rum där de kan ställas ut.
8. lära mig att älska mig själv.

7 saker du ogillar:
1. rasism och stereotyper.
2. hur jävla svårt det är att leva och hitta ett syfte med det.
3. tanken på att äta ett dött djur (men jag låter andra göra det, jag skulle aldrig tvinga någon att bli vegetarian!)
4. folk som tvingar ner sina åsikter i halsen på andra (se förra punkten).
5. när mamma leker martyr och suckar över allting *grr*
6. att inte ha allting glasklart planerat framför sig (att allt är uppe i luften irriterar mig, som det är just nu. Vart ska jag studera, hur och vad?)
7. Svanar. Bara svanar i allmänhet.

6 saker du har på dig varje dag:
1. min svarta klocka. Jag vill alltid ha koll på tiden.
2. en hårsnodd. Antingen i håret eller runt handleden.
3. underkläder. Faktiskt.
4. mascara, jag klarar inte av att möta världen helt osminkad.
5. Gwen Stefanis parfym. För att flaskan är "to die for".
6. nagellack. Oftast svart eller rött.

5 av dina dåliga vanor:
1. jag kommer väldigt, väldigt ofta försent. tyvärr.
2. att jag antingen gör allt till hundra procent eller inte alls. Jag lever aldrig i en grå zon. Det är jobbigare än det verkar.
3. anorexin i sig är väl en enda stor dålig vana.
4. jag är en språkpolis och kan inte låta bli att kommentera alla särskrivningar jag ser.
5. kontaktar aldrig folk själv och har därför väldigt svårt för att just hålla kontakten. Många gånger vill jag gärna spendera tid med andra, men jag får inte fram orden och det blir inget utav det.

4 godaste maträtterna:
1. Paj i de flesta former, så länge som mjölet är grovt och den inte är baserad på frukt. *usch för äppelpaj*
2. gröt! Havregrynsgröt, mannagrynsgröt, grahamsgrynsgröt...
3. quinoa, som jag länge misslyckats med att lära resten av familjen att uppskatta.
4. Om man inte äter det för ofta - en fullkornsbebottnad pizza full av grönsaker.

3 Bedrifter:
1. Jag hoppas snart att jag kan säga - nådde min målvikt. Snart.
2. Blev antagen till GVSU. Jag önskar bara att jag kunnat stanna kvar där...
3. Gick ut gymnasiet med 19.3 i betyg och hade 3.96 i GPA när jag bodde i USA.

2 Saker du inte kan leva utan:
1. familjen.
2. själviskt nog - min dator.

1 Mål:
1. mitt mål över alla andra just nu är ganska så självskrivet och inte svårt att gissa. Jag vill bli frisk. Må bra. Ta hand om mig själv. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar