måndag 1 mars 2010

271

Jag hade världens mest katastrofala körlektion idag. Jag svär, jag fick motorstopp bara jag tittade på bilen. "Det var inte din bästa dag idag". Nej, det var det inte. Inte ens nära.

DBT och jag kände mig bara misslyckad. Jag vill inte att de ska se vilket kaos till människa jag är, men samtidigt vill jag att de ska förstå hur dåligt jag mår. Hela tiden vägs de två delarna, jämförs med varandra, och gör att vad jag än säger blir det fel, antingen säger jag något sjukt deprimerat och jag blir arg på mig själv för att de får för sig att jag är ett hopplöst vrak (vilket jag är) eller så kommer jag på något löjligt exempel så jag framstår som ett emowannabe (vilket jag INTE är. tror jag).

Allt är bara kämpigt just nu, maten fungerar inte som den ska men jag lyckas i alla fall behålla huvudmålen, jag antar att det skulle kunna ses som något positivt. Tyvärr känns det som att det negativa överväger, jag gör alldeles för många misstag och jag oroar mig för att någon av betydelse ska få reda på det. Jag glider under ribban just nu, men jag kan inte fortsätta så här hur länge som helst. Någon dag kommer allt kollapsa och hela min värld raseras.

Men jag HAR något att leva för nu, flera intressen som jag inte vill bli av med. Jag VILL inte bli inlagd igen och missa japanskan eller kören. Det är bra, det betyder att jag har ett liv, om än något innehållslöst.

Har bestämt mig för att lägga upp en budget. Som bekant har jag stora problem med att hålla i mina pengar. Jag hade inte det problemet innan jag blev sjuk, tvärtom var jag världens snålaste och köpte inte ett tuggummi ens om jag inte verkligen var tvungen. Men som bulimiker kom jag inte undan hetsätningarna, och de kostar pengar. Godis är inte gratis och jag har inhandlat kilovis av den varan, ibland under en och samma dag. När det var som värst brände jag väl en 6-700 per dag, nu - inte lika mycket, men inte noll heller. Jag har ingen inkomst just nu, vilket gör utgifterna väldigt kännbara. Och hur kul är det att spendera tusenlappar på något man inte har mer än väldigt kort glädje av?

Jag vill börja organisera lite i mitt kaosartade liv, kanske är en budget en bra start?

För att snabbt byta ämne och inte fastna vid allt det negativa - ser på film, Mystic river. Helt okej som tidsfördriv, men aningen seg och långdragen. 3/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar