onsdag 16 juni 2010

384

Mamma och pappa åkte mot Tyskland tidigare idag och lämnade mig och lillebror ensamma hemma. Och eftersom bror min inte vet hur man kopplar av och njuter av ensamheten gav han sig ut på pokerkväll och lämnade mig åt mitt öde här i huset. Jag stormtrivs. För en gångs skull har jag inte ägnat kvällen åt att spy lungorna ur mig, istället har jag:

1) sett på dåliga komediserier på TV (tänk Christine, Roseanne och America's favorite home videos)
2) Läst engelska tidningar (de enda tidningarna jag brukar införskaffa själv, det känns i alla fall snäppet mer allmänbildande än Veckorevyn)
3)Lagat curry- och grönsaksgryta och fullkornsris till middag och förgäves väntat på någon som kan ge mig en komplimang om den (det gör dock ingenting, jag försöker lära mig att tycka om det jag gör själv)
4) Tänkt se sorglig film om stening (Soraya M) men sköt upp den när jag hittade Office Space på TV (4/5, helt sanslös)

Nu börjar jag oroa mig för att jag inte kommer hinna med allt jag vill göra innan föräldrarna kommer hem. Det är i alla fall helt säkert att jag inte hinner det om jag hetsäter lika mycket som jag normalt gör när jag är ensam hemma, men det kommer jag inte låta hända, så jag sitter säkert där. Istället ska jag se MASSOR av film, försöka få in lite kompisbesök, gå på en extrainsatt DBTtid (eftersom hon inte litar på mig när jag är ensam hemma ((nej, hon sa inte det, men jag förstod det ändå)), åka till Kalmar (imorgon) och kanske, KANSKE gå på schlagerkväll med en kompis på lördag. Behöver jag säga hur ENORMT smickrad jag är att hon frågade mig? Börjar jag få ett liv nu? Verkligen? Och är jag redo?

Håller på med min läxa i DBTn, hon bad mig nämligen att skriva en lista med mina 100 favoritfilmer. Svårare än man kan tro men jag har stor hjälp av www.filmtipset.se där jag spenderar häpnadsväckande mycket tid. Det är helt enkelt en samlingsplats för alla filmer som gjorts (tänk IMDB med mindre information) där man kan betygsätta det man själv sett. Betygen samlas i listor, som jag nu använder för att sammanställa min topp 100.

Väntar nu spänt på sex and the city.

***

Frukosten blev lite knepig eftersom jag blev osäker på om man kan äta en äggmacka och ÄNDÅ koka sig en tallrik gröt. På matlistan står det nämligen "en smörgås, ett glas juice och gröt med mjölk" ELLER "en smörgås, juice och ett ägg". Om man har ägget på mackan då? Borde jag ha räknat det som en korrekt måltid eller åt jag för mycket? Det gnager lite, att jag inte vet.

Till mellanmål ett och mellanmål två åt jag samma sak, en tallrik yoghurt med flingor. Som vanligt och inget att anmärka på.

Min lillebror fick önska lunch och det blev passande nog (eftersom jag redan skrivit det på min meny för veckan) pasta med gorgonzolasås (eller ja, han bad om svampsås, men jag HADE faktiskt svamp i den!). Till det - rivna morötter och cola light.

Middagen blev som jag skrev ovan currygryta med fullkornsris, lite gele (passar det verkligen till?) och sallad. Cola light såklart.

Nu, till kvällsmat, blir det angtagligen mannagrynsgröt och en smörgås. Kanske något att dricka. Det brukar se ut så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar