tisdag 22 juni 2010

390

Ser på film med föräldrarna nu - RV eller den något fåniga svenska titeln Familj på väg. Robin Williams är rätt så mysig och skådespelarna är överlag bra men det räddar inte det stundtals riktigt usla manuset. Vissa ställen äcklade oss så mycket att vi inte fick ner våra jordgubbar, vi fick byta kanal och komma tillbaka när det inte var så skrattretande dåligt. Trots detta skrattades det en hel del, mest för att vi verkligen kände igen oss i familjen och deras idéer. Den är värd 2/5.

Innan RV såg jag en annan film som jag hittade på biblioteket idag av en slump och nästan hjulade ut med - Porco Rosso, en animéfilm jag länge velat lägga vantarna på. Uppfriskande med en tecknad film som inte först och främst riktar sig till barn, det röktes, svors, dracks och slogs men grundtanken var ändå familjeorienterad och långt ifrån Simpsonsnivå. 4/5. Japan slutar aldrig att imponera.

Mamma lagade kålpudding ikväll och "glömde" att laga något till mig/tala om att hon lagade mat för mig så jag kunde laga någonting själv. Istället föreslog hon att jag skulle skrapa bort köttet och bara äta kålen! Efter viss tvekan gjorde jag som hon sa, men bara för att hon har gått omkring och grumsat hela kvällen och jag inte vågade säga emot. Känner mig just nu väldigt smutsig. Det var INTE okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar