lördag 17 april 2010

319



Flight plan lämnade mycket att önska, men jag tycker om Jodie Foster och den var nästintill hyfsat spännande på sina ställen. Kanske var det bara så att jag VILLE att den skulle vara bra eftersom den räddade min annars alltför dystra lördagskväll, men jag ger den 3/5. Mot bättre vetande så att säga.

Scoop var skönt annorlunda. Lite av en bagatell men härligt skådespeleri och intressant historia. Dessutom - och det tål att sägas igen och igen - Scarlett Johansson är så BEDÅRANDE vacker. Hon får mig att vilja ha kurvor. Fram för mer sådant. 3/5.

Annars har jag ju då sålt korv idag. Kändes sådär, var sådär, blev sådär. Kom dit på morgonen och kände bara att nej, det här kommer inte att fungera. Allt var för glatt, för påklistrat, för LISMANDE och jag orkade verkligen inte stödja upp min fasad tillräckligt länge för att lura mig själv att jag skulle klara av det. Så jag tog LÅNGA pauser på stan för att slippa undan folk och åkte hem tidigt för att inte visa hur svag jag är. Det känns bättre nu så här efteråt, jag lyckades nog vara så pass trevlig att ingen mådde illa av att vara i närheten av mig och det får väl räknas som en vinst. Ett steg i rätt riktning. Tror jag.


Lånade en bok (okej, många böcker) på biblioteket under en av mina pauser och började läsa den under en annan. Kan inte för mitt liv reda ut om jag har läst den innan eller inte. Författaren, Bali Rai, är en av mina favoriter och jag trodde att jag läst allt av honom. Jag känner igen omslaget och lite delar här och där av dialogen. Men jag kan inte återge historien och vet inte något av huvuddragen, sådant som man borde veta har jag inte den blekaste aning om. Jag får läsa lite till och se om det kommer tillbaka. Ingen skada skedd.

Ointressant inlägg. Ointressant dag.

Jag är shoppingsugen. Vill ut och bränna pengar. På annat än godis (som det mesta av min förmögenhet gått till).

Läste förresten att en normal svensk äter runt 15-17 kilo lösgodis per år. Jag ligger LÅNGT utanför den statistiken. Jag skojar inte när jag säger att jag fått in 15 kilo godis på en vecka. Enkelt. Inte konstigt att jag känner mig äcklig, mitt beteende är ju så otvivelaktigt SJUKT.

Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar