onsdag 28 april 2010

332





Frukostbuffén på hotellet var bättre än jag befarade, om än mycket amerikansk med allt portionsförpackat (till och med äpplena var inplastade ett och ett) och engångstallrikar att äta på. Hygieniskt, men oj vad mycket skräp det blir! Känns inte riktigt som ekologiskt tänkande (även om jag har hört att det tar mer energi från naturen att diska vanliga glas igen och igen än vad det gör att använda engångsmuggar). Min frukost blev nästan som den brukar, med havregrynsgröt (smaksatt med kanel), apelsinjuice och så en halv english muffin med ägg för att de inte erbjöd ost. Dessutom smakade jag pappas våffla, och den var inte så illa men inget för frukosten, som mycket inte är här. Jag har svårt för att äta muffins och söta wienerbröd så tidigt på morgonen, det känns helt enkelt inte rätt, varken för kroppen eller för huvudet.

Efter frukosten tog vi en åktur till Muskegon och Holland bara för att få komma ut lite och få se lite mer av vackra Michigan. Vi har en än gång konstaterat att få amerikanska städer har ett livligt centrum, istället ligger alla affärer kring breda gator som inte är gjorda för fotgängare. Lite trist kan det tyckas. Dessutom finns det hur mycket (snabbmats- och kedje-) restauranger som helst, vi skulle kunna vara här i flera månader och ändå inte behöva äta på samma ställe två gånger.

Till lunch åt vi frysrätter från meijer (vi kan ju inte äta ute varje mål!) och jag fick äntligen äta min saknade butter squash ravioli som jag inte kan få tag i hemma i Sverige. Mums <3

Sedan tog vi en tur till target och jag hamnade i värdens gräl med mamma som slutade hemma på rummet i storgråt för min del. Och visst, det var inte roligt att bli så ledsen, men det var riktigt SKÖNT att äntligen få gråta igen, jag har inte kunnat på så länge. Mamma sa det också, att det var näst intill härligt att se mig visa mina känslor, att jag inte staplade allting i högar inom mig som jag gjorde förut. Och jag är nu en bikini rikare så imorgon blir det bubbelpoolsbadande för min del!

Till middagen tillät jag min pappa välja och vi gick till restaurangen han har tjatat om sedan han fick reda på att den existerade för sådär tre år sedan - Red Lobster. Jag som vegetarian hade inte mycket till spelrum, det blev en sallad till förrätt, bakad potatis, broccoli och (underbart gott) bröd medan föräldrarna badade i räkor så de ramlade ur öronen på dem. Det var vitlöksräkor hit, scampi dit och de njöt i fulla drag. Jag är så glad att de uppskattade det! Dessutom hade vi en verkligt trevlig servitris så hela besöket blev väldigt lyckat.

Klockan är bara nio men jag sov väldigt dåligt i natt så det är nog dags att jag drar mig tillbaka. Tråkigt men välbehövligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar