lördag 24 april 2010

328

Jag är pepp. Verkligen! Har spenderat största delen av dagen med att lägga upp ett schema inför resan, tagit reda på öppettider och priser på museumen jag vill gå på (ja, jag ÄLSKAR museum), letat upp bra och billiga restauranger och hur man hittar dit och såklart packat det jag behöver nu när jag ska inta USA igen. Och det känns SÅ bra! Jag SKA få den här resan att fungera, maten SKA gå smärtfritt (okej,fel ord, mat är aldrig smärtfritt) och jag SKA ta vara på varenda sekund! Äntligen ska jag få se mitt älskade USA ur ett friskare perspektiv! Jag är så GLAD!

Firade kusinen som fyllde fjorton. Kan fortfarande komma ihåg honom som liten (jobbig!)tvååring och börjar förstå min egen mamma och hennes oförmåga att se mig som vuxen. Det är inte lätt att hänga med i svängarna. dessutom; min farbrors mamma fyller nittio snart och är bra mycket coolare än vad jag är. Hon svär som en borstbindare, dricker så hon knappt kan gå och njuter av varje sekund som hon är vid liv. Visst, hon hör inte så bra men enligt henne själv måste man "räkna med lite skavanker när man levt länge". Jag diggar henne och hennes glädje.

Snart är jag i Grand Rapids igen! Nu måste jag bara stänga av hjärnans alla katastroftankar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar