torsdag 29 april 2010

333




Lunch på panera bread, det blev löksoppa (gjord på köttbuljong, oops) och en asiago(ost)bagel för att jag ÄLSKAR dem men inte kan äta dem hemma. Ännu ett uppskattat restaurangbesök för mina föräldrar, jag tycker om att leka reseledare och visa dem nya matupplevelser.

Sedan spenderade jag hela eftermiddagen med en kompis, han och jag gick till Frederik Meijer art and sculpture park där de visade fjärilar och en hel del aningen skumma skulpturer. Sedan bjöd han på middag på Marie Cartribs, en mer eller mindre helvegetarisk restaurang med skruvad personal som verkligen öppnade själ och hjärta för att alla skulle trivas. Vi delade på en vegetarisk kibbe och en tofusmörgås, sedan blev det också efterrätt - key lime muffins. Mycket, mycket gott. Det känns fantastiskt att kunna äta någonting och inte sedan direkt vara tvungen att tvinga ur sig det. Som att jag faktiskt kan värdesätta det jag intar nu.

Vi avslutade kvällen med att se på Shutter Island (för andra gången för min del) och den var precis lika bra idag. Man såg den på ett helt annat sätt när man visste om twisten, och allt fick en annan, aningen mörkare karaktär. Popcorn med ranchkrydda förgyllde upplevelsen.

Hans sällskap var roligt men krävande och jag är inte säker på om jag ser fram emot hans besök i sommar. Det är ju planerat så att han ska spendera två veckor med mig, men två veckor är lång tid och jag vet inte om jag orkar vara trevlig och duktig så länge. Jag hoppas det. Vi får se i juli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar