onsdag 21 april 2010

323

Heldag med mamma i Kalmar och vi hade riktigt trevligt (trots oaptitlig buffé på Zorba. Inget att rekommendera, i alla fall inte för vegetarianer). Först kroppskännedom där jag fick leta upp min "hållningslinje" och "låta golvet bära" mig. Tur att jag tycker om terapeuten som håller i det för övningarna är något... perplexa. Sedan var det familjeterapi och den gick riktigt bra, han forskade i varför jag dömer ut mig själv hela tiden, hur det kommer sig att jag ser mig själv som så tråkig och alldaglig. Jag är inte bara en blomma på tapeten, jag ÄR tapeten. En grå, TRÅKIG tapet. Kanske förstod mamma lite bättre hur mycket jag KÄMPAR för att vara där jag är idag, för att kunna behålla mina måltider i den volym jag gör. Hon blir ju alltid så arg så fort mina kräkningar nämns, enligt henne ska de inte förekomma alls längre. Noll tolerans. Jag klarar inte den bedriften, men jag har kommit långt i alla fall. Tycker jag och tycker mina terapeuter. Mamma, not so much.

Sedan blev det (oplanerad *harkel*) shopping med mammas plånbok, allt på rea såklart så jag skonade henne ändå. Underkläder (för att hunden tuggar upp mina!), hello Kittytröja (yay!), leggings, en stor grå T-shirt och en scarfs. Känns skönt att utöka min bristfälliga garderob, samtidigt som varje lyckad shoppingrunda för mig lite närmare min mamma. i behöver något som förenar oss, så mycket som jag slitit på vår relation.

Efter att ha konstaterat att vi är typiska tjejer (för att det tog oss tre långa besök på HM för att anse oss klara medan vi var inne på netonnet i högst fem minuter) storhandlade vi på citygross innan det bar av hemåt. Där väntade true blood och en lycklig pappa som kanske tar med sig mamma på resa till Kreta imorgon (spur of the moment). De vet inte om de åker än, mamma måste få ledigt först och resan måste finnas kvar när de bokar den tidigt i morgon morgon. Jag hoppas så att de kommer iväg, de behöver båda semester, speciellt pappa som sliter som ett djur på jobbet.

Nu väntar den ljuvliga sängen, låter inte helt fel just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar