fredag 5 februari 2010

245

Känner mig bara ledsen idag. Ledsen över att jag ser ut som jag gör, att jag är den jag är. Det slår till mig lika hårt varje gång - jag kommer aldrig, fullt ut, acceptera mig själv. Att tycka om den man är är för mig ett främmande koncept, och ikväll märks det extra tydligt. Jag vill bara straffa mig själv för att jag är så fruktanvärt äcklig, vill riva och bita och skada och blöda. Inte för att det skulle göra mig bättre eller vackrare, utan för att den inre paniken skulle släppa för några dyrbara sekunder. Men istället för att ta fram rakbladet sitter jag och försöker hålla ihop mina atomer. Ler varmt mot mamma och berättar hur "motiverad" jag är för pappa. Äter duktigt mina måltider. Och försöker att tänka på DBTns alla råd - känslor kommer och går. De går över. Stå ut.

Förmiddagen var ändå ganska lugn. Tog bussen ner till Kalmar för att bli vägd, och vågen visade tydligt hur "duktig" jag har varit. ett halvt kilo plus, precis efter konstens alla regler. Sedan blev det lite kroppskännedom, ett evinerligt sträckande och spännande följt av otaliga frågor om ifall jag kände mig "mjuk" eller "hård" (ALLTID MJUK! ÄCKLIGT SLADDRIG!), "tydlig" eller "otydlig". Kan inte säga att jag känner mig mer tillfreds med mig själv efter sessionen, men jag får väl ha lite tålamod.

Besökte 4-kök till lunch och beställde in en vegetarisk pasta som jag ångrade redan när jag bad om den. Ett stort berg av VIT pasta! Vad tänkte jag med? Men det var bara att hugga in när nummer 35 ropades upp, och inte besökte jag toaletten efteråt heller.

Gick på stan ett tag och spenderade lite av mina undansparade slantar på sådant som jag länge velat ha men varit för snål för att köpa. Lite öronhängen och lite smink. En klänning som jag ska ha när vi har första konserten med kören. Jag handlar väldigt sällan någonting alls, så det var skönt att få släppa lite på hämningarna och göra något bara för att JAG ville det.

Bussen hem, sedan lagades det currypaj med broccoli och tittades det på Morden i Midsomer. Mamma kröp under skinnet på mig och gjorde inte direkt kvällen lättare att uthärda.

Men jag stretar på. Vad ska jag annars ta mig till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar