torsdag 25 februari 2010

266

Matlagning och film är två av mina största intressen. Därför passade Julie och Julia mig som handsken. Den var rörande utan att vara sentimental och övertygande utan att slå över i övertydlighet och amerikansk smörighet. Meryl Streep imponerade, fast jag gärna varit utan accenten (jag VET att Julia Child faktiskt pratade så, men oj, vad irriterande att lyssna på långa stunder i taget!)och Amy Adams också, även då frisyren inte gjorde henne rättvisa. En film jag gärna skulle se om - 4/5.

Annars - en helt vanlig torsdag, med efterlängtat psykologbesök och VÄGNING. Jag som länge gått och övertygat mig själv om att jag väger min målvikt 48 fick mig en liten chock när det visade sig att jag gått NER 0,3 kilo. Inte mycket kanske, men med tanke på allt jag ätit och i många fall behållt, är det rent av en bedrift. Jag SKA bli bättre. Jag SKA börja sköta mig ordentligt igen. Imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar