fredag 26 februari 2010

267

Ännu en dag i mitt liv som jag fyllt med film.

Fragments har jag hittat förvånansvärt lite om på internet, det är många kända namn i den som borde lockat en större publik. Trodde jag i alla fall när jag valde ut den i videobutiken. Den visade sig var ungefär lika rolig som tandvärk, och jag stängde av den efter en halvtimma. Jag gav den en ärlig chans, men den är inte värd mer än en etta. Pappa säger att det är ett friskhetstecken att jag inte gillade den, eftersom berättelsen i sig var deprimerande och jag uppennbarligen inte bör tycka om nedstämda filmer. Det fnyser jag åt. Jag tyckte inte om den för att den inte var bra. End of story.

Bröllopsfotografen har blivit så pass hypad att jag oroat satte mig ner när filmen började rulla. Inte kan väl filmen leva upp till sådana förväntningar? Men jo se det kunde den. Visserligen var den ganska så förutsägbar, men på ett charmigt och lite nyskapande sätt. Jag blev glad av att se den, av energin och viljan att beröra. Skådespelarna var bra och rollprestationerna bättre. 4/5. Kul med bra svensk film, det är inte så vanligt.

Boondock Saints har min lillebror pratat om i veckor och äntligen bestämde jag mig för att ge den en chans, vilket jag verkligen inte ångrar. Fart och fläkt är det minsta man kan säga, det går verkligen undan! Jag älskade den. 4/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar