torsdag 11 februari 2010

251

Anmälde mig alldeles nyss till högskoleprovet. ska jag nu bli svensk student kan jag väl bli det ordentligt? Det känns... bra, tror jag. Jag är inte van vid att studera och jag kommer säkert inte få ett så bra resultat som jag kunnat få tidigare, men det är i alla fall ett viktigt steg i rätt riktning. Nu när jag faktiskt tagit tag i möjligheten att jag måste stanna i Sverige ett tag till, känns allting lite lättare att hantera. Jag kan andas ut.

Annars har dagen varit mer eller mindre kass. Jag kan fortfarande inte äta normalt efter att de sista dagarna varit så fruktansvärt jobbiga. Min motivation är låg och jag känner mig helt hopplös. Det är galet svårt att sluta följa gamla hjulspår, jag kämpar men kommer ingen vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar