måndag 8 februari 2010

248

Glömde ju att dokumentera för eftervärlden vad jag lagat för mat idag *för alla bryr sig*

Till lunch blev det en quorngryta med fullkornsbulgur som till och med lillebror verkade tycka om. Det gör mig så glad när han äter det jag lagar, fast det är både vegetariskt och (gud förbjude) nyttigt.

Middagen bestod av kålpudding efter mammas recept (dock quornfärs istället för köttfärs) komplett med soja och sirap. Jag blev riktigt nöjd med resultatet.

Förhörde lillebror på hans psyklogiläxa tidigare idag och fann det oerhört intressant. Länge var jag ju inne på att läsa vidare inom just psykologin och det gav mig milda rysningar att igen stifta bekantskap med Freud och hans id, ego och superego. Saknar att studera. Kanske kan jag snart börja med det igen. Och göra det ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar