tisdag 16 februari 2010

256

Körlektion imorgon. Ångest. Körlektion, DBT och konsert imorgon. Extremångest.

Annars är allt bara deprimerande nattsvart. På DBTn idag avslöjade jag alldeles för mycket av mitt liv inför främlingar, som nu måste tro att jag inte ens håller ihop i kanterna. Vilket jag faktiskt inte gör. Varför är det så viktigt för mig att de vet om att jag är deprimerad? Varför vill jag inte att de ska tro att jag är glad och positiv, som alltid var min vilja förr? Nej, nu är mitt mål att vara den som mår sämst av alla, i alla sällskap. Låter ju väldigt kul. Verkligen.

Såg på magiska systrar som egentligen inte var mycket att hänga i julgranen men eftersom jag hade minnen av den från när jag var yngre (det vill säga sådär 10, 11 år) var den ändå ganska så kul att titta på. 2.5/5.

Många andra minnen har börjat flyta upp till ytan. Jag har väldigt få "hela" minnen från förr, allt är bara fragment och känslor som spökar, men skärvor kan vara nog så vassa. Kanske kan jag till och med sätta ord på dem någon dag. Dock inte idag, jag är alldeles för trött.

Vill sova bort morgondagen och vakna upp på andra sidan, pigg, oförstörd och hel och hållen. Drömma får man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar