fredag 17 juli 2009

46

Har smält nyheten om min viktuppgång lite och även fast jag fortfarande är chockad så känner jag mig lite bättre. Det är ju trots allt det här som måste hända, det här som alla i min omgivning jobbar för. Det är dags att våga lite också, och att satsa på friskhet. Jag VILL ha en sund kropp och tänker kämpa för att få den. Jag vill leva och må bra, inte spendera resten av mitt liv med att räkna kalorier och svälta mig själv.

Min kropp har äntligen börjat vänja sig vid att få mat och har börjat bli lite mindre svullen. Skönt att se att jag inte kommer se gravid ut i hela mitt liv, bara tills jag är i balans...

Dagen har annars gått hyfsat bra, med tanke på omständigheterna. Jag var ganska förstörd igår och tog inga chanser = jag åt det jag var tvungen till och tittade på "children of the corn" för att distrahera mig själv. Hade höga förväntningar vilket troligen bidrog till att jag blev aningen besviken, men man får ha i åtanke att det var många år sedan den spelades in. Hyfsad film.

Åt frukost imorse och sedan tidig lunch bestående av smörgåsar och grönsaksgryta tittandes på ett avsnitt av underbara Sopranos. Sedan gav jag mig iväg till bussen och åkte ner till kalmar för att möta mamma. Dags för lite shopping, det var vi värda! Efter ett par timmars vandrande från affär till affär och en T-shirt rikare blev det handling på city-gross. Jag var så motiverad att jag unnade mig en glass, vilket jag självklart ångrar nu efteråt men gjort är gjort, och den var god *försöker putta bort ätstörningstankarna som säger att jag inte FÅR tycka om någonting*

Väl hemma bestämde pappa att han skulle bjuda på kronärtskockor på jobbet och vi jagade runt halva stan för att hitta sju stycken. De är dyra, minst 17 kronor styck, men färsk kronärtskocka är riktigt, riktigt mumsigt. Verkligen helt annorlunda om man jämför med den konserverade sorten man får på pizza! Nu vill jag också ha kronärtskocka...

Har petat i mig några bitar torkad frukt ikväll och kan inte förstå hur jag kunde vara så dum men jag har lovat mig själv att inte kräkas på hela veckan och jag SKA lyckas! Oroar mig över kaloriinnehållet som vanligt, men gjort är gjort.

Känner mig otroligt tråkig, alla mina inlägg handlar om samma sak. Mitt självförakt och min vikt. Bristen på motivation och ordet ÄCKLIG i versaler. Men det ger en bild av hur mitt liv ser ut just nu - det ÄR vad allting handlar om och det ÄR vad som rör sig i mitt huvud 24/7. Tur att det här är MIN blogg, det är väl rätt ställe att vara egotrippad på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar