onsdag 2 december 2009

175

Nära dödenupplevelse idag. Hade bestämt mig för att vara en vänlig vegetarian och inte tvinga mina carnivorer till familjemedlemmar att äta zucchinisås till pastan. Så, snäll som jag är, bad jag om rimmat fläsk att göra en carbonarasås av. Jag har ALDRIG i mitt LIV sett något så oaptitligt och rakt igenom sorgligt. Man såg tydligt att det var en död gris man hade att göra med, till och med skinnet var kvar. Och jag som inte ens klarar av att se fiskar med skinnet kvar, det här var så många snäpp värre! Jag bet ihop och lagade såsen, men nu är jag bestämd. Det är inte min sjukdom som gjort mig till vegetarian, jag KAN inte backa upp ens tanken på att äta något levande, något som känner och tänker precis som vi. Jag tänker ALDRIG mer laga till rimmat fläsk. Ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar