söndag 6 december 2009

178

Film idag. Till lunch blev det spagetti med quorn bolognese och baksmällan. Lättsmält men aningen provokativt. Det var mer tanke bakom filmen än vad jag trodde det skulle vara och flera scener var hejdlöst roliga. Kul med pusslet som löstes mer och mer för varje minut men jag är aningen allergisk mot kändisar som spelar sig själva. Kalla det en pet peeve (jag lärde nyss mamma vad det betyder och nu går hon runt och kallar allt hon irriterar sig på för hennes pet peeves). Den får en trea, för idag är jag snål.

Till middag blev det vegetarisk paella och Alpha dog på tv4. Jag hade inga förväntningar alls på filmen och det var nog därför som den imponerade så stort på mig. Klockrena skådespelarinsatser (av Justin Timberlake! Och tänk, han spelade INTE sig själv) och berörande historia. Kul att se Amanda Seyfried i en biroll. En svag fyra.

Plitade ner min önskelista på papper idag för att mamma och pappa bett om den. En rosa mobil står med, liksom en del filmer, böcker, kokböcker och pengar. Alltid dessa pengar. Men jag har ingen inkomst just nu så jag tar tacksamt emot alla bidrag jag kan tänkas få. Även om jag inte spenderar en bråkdel av de summor jag hetsåt för förr försvinner pengarna ändå fortare än jag vill erkänna. Förhoppningsvis kan jag klara av att sköta min egen ekonomi när jag flyttar tillbaka till USA (när. Inte om.) för jag är så trött på att bli mästrad. Jag vill sköta mig SJÄLV och jag vill göra det med bravur.

Det är helt sjukt att tänka på att jag lades in vid den här tiden förra året. Det känns så fruktansvärt länge sedan, och samtidigt kommer jag ihåg det som om det var igår. Känslan av maktlöshet, av att inte ens få gå på toaletten ifred. Att behöva be om lov, att skrika och gråta och böna och be och ÄNDÅ inte få som man vill. Att i grund och botten bara önska sig en ENDA sak, och veta att JUST det är det enda man inte kan få. Och fast jag hatade det så hett och så djupt kommer jag på mig själv med att längta tillbaka dit. Då var jag SJUK, alla visste det ,alla såg det. Nu är jag bara lite sådär mjäkigt halvdålig. Inte ens ordentligt ätstörd. Bara...fel.

Nästa vecka kommer bli körig, kroppskännedom i Kalmar och DBT i Oskarshamn imorgon, DBT här i stan på onsdag och så familjeterapi i Kalmar på eftermiddagen. Psykologbesök på torsdag, följt av provtagning och psykiatersamtal. Skönt att ha lite att stå i, tiden går mycket snabbare då. Som om den inte gick tillräckligt snabbt som den gör... 22 på lördag. Herregud vad jag måste ta tag i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar