fredag 18 december 2009

187

Avatar var storslagen, magnifikt vacker och tankeväckande långt ner i varje nerv. Visst, storyn var beprövad och i sig ganska banal. De onda var "onda" de goda "goda", djupet i karaktärerna fanns inte där, men vad gör det när man bara får svepas med och ANDAS magi ett litet tag. 4.5/5, jag kommer inte glömma den här upplevelsen på ett bra tag.

Dessutom såg jag reklam för Percey Jackson och längtar redan. Böckerna om honom kastade jag mig över, även fast jag nu inte läser ens en tredjedel så mycket som jag brukade, och jag hoppas på att storyn lämpar sig för film. Något säger mig att den gör det. Mys.

Jag och pappa skulle ta bilen till Västervik idag för att julhandla och äta lunch. Glad i hågen väckte jag pappa runt ett och drog honom snällt ur sängen (efter nattskiftet). han lunkade ut till bilen, vred runt nyckeln och... ingenting. Ingenting hände. Uppenbarligen så har bilar ett batteri (jo, jag visste faktiskt det innan, fast jag inte är så haj på bilar) och just det här batteriet hade bestämt sig för att inte fungera. Vi kom inte en millimeter. Inte ens ut ur garaget. Så jag liftade med en av pappas kompisar och åt lunch själv ute på stan (asian house for the win). Lite presenter blev det också, nu är jag snart klar med min shopping. Måndag också, i kalmar, sedan tror jag allt är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar