söndag 13 december 2009

183

Frustrerad idag. Det river och sliter inom mig. Dagen har känts obarmhärtigt lång och smärtsamt kort på en och samma gång. Timmarna går och jag trampar omkring i samma gamla spår. Tänker på ett sätt, handlar på ett annat. Vill mycket men hamnar ändå på samma gamla avbytarbänk. Mår dåligt över så mycket, och har ingenting att klaga på. Bara mig själv.

Tre filmer blev det, eftersom jag, än en gång, inte har ett liv som kommer ivägen. Först astronaut's wife som jag ärligt talat inte vet vad jag ska säga om. Bra skådespelare, pinsamt dålig historia. Fänglande men på samma gång otroligt... tråkig. En tvåa, eftersom det är den siffra jag får upp i huvudet först.

Sedan såg jag och pappa drag me to hell, som levde upp till sitt rykte. Mindre skräck än vad jag trodde, mer komedi än vad jag trodde. Helt okej som tidsfördriv. 3/5.

Sist men inte minst kurade mamma och jag ihop oss i soffan framför tredje filmen om damernas detektivbyrå. Dessa två avsnitt var inte lika bra som de innan, men stämningen och karaktärerna gör dem värda att se. 3/5.

Jag är bara trött just nu. Trött, trött, trött. Jag skäms över mitt eget beteende, att jag inte kan ta mig samman och göra något åt allt det som jag vill förändra. Allt jag kan tänka på är olika vägar att straffa mig själv, och det gör ont i mig av återhållet hat.

Snälla någon, slå till mig. Jag får inte göra det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar