tisdag 18 augusti 2009

73 (Cypern)

Eftersom mitt internet inte följde med mig till Cypern skrev jag heller ingenting på den här bloggen under veckan, det längsta uppehåll jag gjort i mitt dagboksskrivande sedan jag började i början av juni. Däremot skrev jag ner en del anteckningar på det vanliga, gammaldagsa viset (med PENNA! på PAPPER!) som jag nu i efterhand tänkte att jag kunde föra in här, mest för att de inte ska ha skrivits ner i onödan. Det är ju ändå mina tankar, bara inte återspeglade dess rätta dag.


***
10 augusti (måndag)



Flygresan tog sin lilla tid. I och för sig gick det relativt smidigt, planet var i tid och vi hittade rätt på en gång men oj, vad drygt det var! Jag kände mig inte alls upplagt för att dra ut på resa, jag ville bara hem och gräva ner mig i min trygga rutin. Allt skulle ju omkullkastas nu, hur skulle jag hantera det? Hur KOMMER jag hantera det?



Dagen började med att vi fick besök av mormor som ska se till hunden och huset när vi är borta. Jag försökte få till frukosten men fegade ur i sista stund - nu när jag ska äta i en hel vecka vågade jag inte få i mig några extrakalorier - inte ens i form av gröt och smörgås. Jag intalar mig själv att det är okej ändå och vägrar lyssna på den hälsosamma sidan av mig (jodå, den finns där!) som säger att jag BEHÖVER en stadig frukost oavsett vad jag äter sedan.



Vi åkte iväg mot Växjö vid tolvtiden och när vi var där hoppade vi in på McDonalds för att äta lunch. Även fast jag åt en säker måltid bestående av en sallad bröd och ett par av mammas pommes gick ångesten inte att dämpa. Jag kände mig äcklig, uppblåst och smutsig. Det här kommer bli en lång vecka...



på flyget såg jag filmen som erbjöds - Allt flyter. Den var helt okej som tidsfördriv men inte mer än så - 2.5/5. Min vegetariska måltid var inget att hänga i julgranen - potatis, spenat och vita bönor. Det slutade med att jag åt två brödbullar och min lillebrors efterrätt (då jag som vegetarian inte fick något annat än konserverad frukt). Sedan fick jag naturligtvis ångest över det (jag BORDE ju inte äta efterrätter! Det gillar jag ju!Och TVÅ brödbullar! Vad tänkte jag med?) jag vägrade dock att gå på toaletten och göra mig av med det. Flygplanstoaletter passar inte så bra för det ändamålet fast ibland har nöden ingen lag...



Vi landade efter tre och en halv timma och möttes av Larnaka by night. 28 grader klockan 23.00 . Det var magiskt. En timmas bussfärd senare var vi framme vid Atlantica Sungarden och efter en nattmacka (som jag tyst petade bort skinkan från) kollapsade vi i våra sängar och somnade nästan omedelbart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar