onsdag 19 augusti 2009

81

Fick nyss ett meddelande av en kompis på facebook. Han skrev att han kommit underfund med att han älskar mig och att han aldrig saknat någon så mycket i sitt liv. Vad svarar man på något sådant? Jag vill inte göra honom ledsen eller såra honom, men på samma gång måste jag avstyra försöken att nästla sig in som pojkvännen i mitt liv. Jag känner helt enkelt inte samma sak för honom, och jag vet inte om jag någonsin skulle kunna göra det. Jag tror inte det. Jag tycker att han är en underbar person och jag trivdes ganska bra i hans sällskap men... Allt blir ju så mycket mer komplicerat nu...

Hade ett DBT-möte idag (kommer ihåg när jag bokade tiden i juni, det kändes som evigheter framåt i tiden. Och nu är dagen här) och jag vet fortfarande inte om jag kommer gå på terapin den här hösten. De är rädda för att det kommer krocka med vad som händer på ABC och vill helst inte att jag går på båda ställena samtidigt. Jag vägrar att sluta på ABC, inte nu när jag äntligen börjar se lite resultat. Men det gör också att de som håller i DBTsessionerna är tveksamma om jag är tillräckligt motiverad för att gå i deras terapi. Det slutade med ett ofullbordat beslut och en ny tid nästa vecka. Kanske skriver jag på kontraktet då.

Vid tre hade jag en tid med min familjeterapeut i Kalmar och mamma, pappa och jag spenderade en timma där. Han sa att det verkligen märktes att jag gjort framsteg och att mina funderingar är väldigt kloka *stolt* Det frustrerar mig bara att jag har problem med något som egenligen är så enkelt, jag blir nästan arg av att veta att så många "idioter" i världen klarar av att göra det jag inte kan. Jag menar, det är ju egentligen bara att äta. Men för mig är det inte så enkelt...

Vi åkte och handlade på coop forum (de hade drickgröt! JA! Jag har letat överallt efter den) och sedan tog vi en sväng in på IKEA för att äta middag. De hade nya rätter på sin matsedel och jag var mycket nyfiken på deras quinoasallad med små miniatyr"kött"bullar. Det var faktiskt riktigt gott, jag har inte uppskattat quinoa förut men nu tror jag faktiskt att jag ska ge det en chans till.

Nu måste jag ta itu med meddelandet från min kompis. Det ser jag inte fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar