tisdag 18 augusti 2009

78 (Cypern)

15 augusti (lördag)



jag kan inte förstå vart tiden tar vägen, idag är det redan lördag! Visserligen tycker jag ofta att förmiddagen är ganska seg och tar lång tid, men att tänka sig att jag redan varit här i fem dagar är en omöjlighet!

Ikväll var temat italienskt på buffén och pappa och jag utnämnde den enhälligt till den bästa hittills. Jag åt pasta med alfredosås och mådde nästan bra, i alla fall tills jag åt en lite för stor portion efterrätt och började oroa mig över kaloriinnehållet i chokladtårtan.

Nu mår jag inte alls lika bra. Att tänka tillbaka på alla drinkar jag druckigt (san fransisco, floater OCH pina colada - alla alkoholfria) och maten jag ätit gör mig alldeles matt. Visst märker jag att det tar på krafterna att vara här, värmen gör allting mycket tyngre än normalt, men det betyder ju inte att jag kan äta hur mycket som helst utan att tänka på konsekvenserna! Vad gör jag om jag kommer hem och inte drar ner på kalorierna igen? Jag kommer rulla fram!

Jag spräckte nollan ikväll. Cypern blev inte helt fri från kräkningar. Men jag klarade mig längre än jag vågade hoppas på. Nu måste jag bara se till att jag inte fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar