tisdag 18 augusti 2009

76 (Cypern)

13 augusti (torsdag)

Spelade biljard med min lillebror. Han vann. Biljard är inte min grej.


Kvällen erbjöd en grekisk buffé där man bland annat kunde hitta moussaka och tzatsiki. Jag tog en stor portion av en sallad som jag trodde innehöll krutonger men när jag tittade närmare såg det ut som något skumt kött och jag sköt det skrämt åt sidan utan att ens smaka. Då snodde pappa åt sig en bit och sa efter lite eftertanke: "det här gnisslar som halloumi gör". Och se, det var helt korrekt, det var en halloumisallad! Jag blev överlycklig, jag älskar halloumi, och jag hade nästan ratat maträtten utan att ens smaka! Det gjorde min kväll lite gladare ^^


Vid halv tiotiden kunde man, om man ville, sätta sig vid den lilla amfiteatern hotellet hade för att titta på en grekisk dansshow. Mannen i gruppen hade någon gång slagit världsrekord i att balansera glas på huvudet och demonstrerade detta med att stapla femton (15!) glas ovanpå varandra och gå omkring med stapeln på huvudet. Men när han senare började gå upp och dra upp männsikor ur publiken för att dansa med dem på scenen fick jag onda aningar. När han tog tag i min hand reste jag mig upp och sprang åt andra hållet *rodnar* Vadå, jag VILLE inte upp på scenen! På grund av detta missade jag andra halvan av showen, men sånt händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar