tisdag 18 augusti 2009

74 (Cypern)

11 augusti (tisdag)

Idag såg vi till att utforska hotellet. Det är väldigt stort med flera pooler, tre barer och två restauranger. Eftersom vi är all inclusivegäster kommer vi att spendera om inte all så en väldigt stor del av våran tid på hotellet och jag hoppas att det inte kommer bli ett problem. Det känns inte som det i nuläget, servicen har än så länge varit bra och vårt rum är helt okej, men vi vet ju inte än om vi känner likadant om en vecka. Måltiderna var både höjdpunkter och fruktansvärt jobbiga. Vid nio vankades frukost och frukostbuffén saknade inget utom gröt så min vanliga, relativt säkra frukost åkte ju genast ut genom fönstret.Men jag hade inte räknat med någonting annat och det blev yogurt, flingor och macka istället. Hittills allt väl. Förmiddagsfikat blev apelsinjuice och en apelsin jag tiggde till mig i en av barerna (de var egentligen bara till för drinkarna men jag log sött och fick en ändå) vilket inte är idealiskt men helt okej. Lunchbuffén var exemplarisk. Det fanns ALLT! Man fick gå runt till sex olika "öar", två med varmrätter, två med sallader, två med efterrätter och sedan ett hörn med bröd och ett med grillat och plocka åt sig precis det man kände för (som är kotym för de flesta bufférestauranger). Där fanns pommes, spagetti med tomatsås, kött och fisk, chicken nuggets och bläckfisk bland varmrätterna, något för alla helt enkelt. Tog det säkra före det osäkra och det blev en salladslunch och sedan en timmas sömn då jag höll på att krevera av ångest (tacka vet jag ångestdämpande). Hoppas på att det bara var de nya intrycken som spökade, jag vill inte må så här dåligt efter varje måltid.

Eftermiddagen gick bättre. Jag tog mitt premiärdopp i havet i bara bikini! Är så stolt över mig själv, jag vågade visa mig utan kläder och ingen skrattade eller såg ut som att de äcklades av att vara i närheten av mig. Gick dock upp snabbt, stod inte ut så länge i det, i mitt tycke, kalla vattnet (ca 25 grader) eller med mina egna funderingar.

Hade planerat in en milkshake till mellanmål men den var inte särskilt god och det kändes onödigt att få i sig kalorier från något som inte tilltalar en så jag åt en frukt till. Den är helt underbart god här eftersom den är helt färsk. Tog sedan en sväng till affärerna på området vilka var något försvenskade med Ahlgrens bilar och fiskbullar (!). Det fanns grekiska varor också, så det jämnade väl ut sig. Köpte en kortlek och en solfjäder.

Middagen var en orientalisk buffé och efter att ha klätt upp mig och provat det nya sminket(kände mig som ett barn på julafton med min sminklåda) gick vi dit. Åt indiska samosas med currysmak, stekt ris, sallad och efterrätt. Dessutom en brödbulle då jag antog att jag inte skulle komma att äta kvällsmat senare på kvällen. Sedan satt vi i baren någon timma, smakade på mammas pina colada och mådde ganska bra, även om måltiden malde lite i bakhuvudet. Efter det gick vi tillbaka till hotellrummet där vi spelade poker innan vi somnade vid elvatiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar