tisdag 18 augusti 2009

75 (Cypern)

12 augusti (onsdag)





En dag att lägga till samlingen, vardagen har redan börjat forma sig till någon slags rutin. Vi gick upp och åt frukost vid niotiden, idag blev det samma frukost som igår plus en liten croissant som jag tänker lämna plats för i min kaloribank. Sedan tog vi våra handdukar och planterade oss vid poolen, vi hade tur och hittade ett par tomma stolar att ockupera. Det blev kort därefter ett premiärdopp i poolen i min nya baddräkt. Otäckt men nyttigt.

Ja, jag har (o)frivilligt visat upp mig själv i baddräkt vid en pool på Cypern. Om någon sagt det till mig för ett år sedan hade jag skrattat ut dem. Och dött. Det var när det kommer till kritan inte så farligt som jag utmålat det, men inte långt därifrån. Känslan av att alla stirrade och ryggade undan för mig fanns kvar, men den blev svagare och svagade ju längre tiden gick. Tog mitt mellanmål i poolbaren - en alkoholfri drink som hette Cinderella som bestod av en blandning av ananas- och apelsinjuice och lite hemliga ingredienser. Till det en nektarin.

Efter en hel del tid i poolen drog vi oss tillbaka till rummet för att göra oss iordning innan lunchen. Idag hittade jag vegetariska vårrullar på bordet, vilka blev en ganska bra måltid med sallad och frukt. Men hur många vårrullar är en portion? Jag hoppas att det inte blev för många...

Eftermiddagen var stekhet och till och med jag, som annars skryter vitt och brett om hur jag ALDRIG blir för varm, var tvungen att retirera in i vårt svala rum. Tyvärr är det något problem med vår airconditioning och hela rummet luktar unket... Vi gick bort till affärerna igen för att inhandla ett chokladägg till moi, de hade cadbury's creme eggs! De är något av det godaste jag vet. Planerar att äta upp det ikväll istället för en anständig kvällsmat.

Till mellanmål blev det en floater på balkongen, en gammal amerikansk klassiker bestående av cola light och vaniljglass.

Efter dusch och uppfräshning gick vi sedan på "internationell" buffé och för mig betydde det pasta i tomatsås och lasagne. Min lillebror har ätit samma sak två dagar i rad, fyra måltider i följd - en stor tallrik pommes och det kött som erbjuds. Inte ett salladsblad i sikte! Det är så skönt att se att någon som är så smal som han äter så mycket. Men så tränar han ju en del också, idag spenderade han en timma på gymmet här på hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar